„Content marketing zapewnia najlepszy koszt akwizycji klienta. Nie jest to kanał, który można zbudować łatwo i szybko, ale długoterminowa inwestycja przynosi dużo benefitów” – o tym, jakie działania marketingowe wykorzystuje jego marka i które z nich są najskuteczniejsze, mówi Michał Sadowski, założyciel i CEO Brand24.
Na jakie działania marketingowe stawiacie i w jakich kanałach jesteście obecni?
Naszymi głównymi działaniami są content marketing oraz reklamy Google Ads. Wpisy na firmowym blogu to pierwszy i podstawowy punkt styku z nową widownią. Na kolejnym etapie wykorzystujemy remarketing do przesuwania leadów w lejku sprzedażowym. Content marketing zapewnia najlepszy koszt akwizycji klienta. Nie jest to kanał, który można zbudować łatwo i szybko, ale długoterminowa inwestycja przynosi dużo benefitów.
Istotne są też różnego typu partnerstwa z produktami komplementarnymi do naszego oraz marketplace’y, takie jak G2 czy Capterra. Staramy się także być obecni w każdej większej społeczności, która porusza tematy związane z marketingiem lub PR, w tym na platformie Quora czy grupach na Facebooku.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jakie są Wasze główne cele w odniesieniu do poszczególnych mediów? Które z kanałów okazały się najefektywniejsze w 2021 roku?
Najefektywniejsze kanały, jak już wspomniałem, to content marketing oraz Google Ads. Najmniej skuteczne są dla nas reklamy na Facebooku. Próbowaliśmy już różnych sposobów zaistnienia dzięki temu formatowi i korzystaliśmy z usług wielu podwykonawców, ale niestety rezultaty nie były zadowalające.
Naszym celem jest oczywiście dynamiczny wzrost łącznego ruchu na stronie, w tym przede wszystkim organicznego, który jest podstawą dalszych działań, np. remarketingu.
Jak mierzycie efektywność działań?
Robimy to z użyciem wskaźnika CAC (customer acquisition cost), czyli kosztu pozyskania klienta. Staramy się na niego wszystko przeliczać i pilnować, aby był on poniżej ustalonego wspólnie limitu. Przed podjęciem decyzji o nowych działaniach czy współpracy próbujemy przewidzieć CAC na podstawie dostępnych liczb i naszych wcześniejszych kampanii.
Jak planujecie budżet na marketing?
Nie mamy określonego limitu budżetu. Cały czas szukamy nowych kanałów, a gdy znajdujemy taki, który pozwala rosnąć szybciej, zwiększamy budżet. Zawsze powtarzam, że jeśli wpadniemy na szybko skalowany kanał akwizycji klienta, gdzie będę mógł w przyszłym miesiącu wydać 10 mln dol., to środki się znajdą.
Jakie działania prowadzicie sami, a jakie zlecacie na zewnątrz?
Większość działań realizujemy sami. Na zewnątrz zlecamy najczęściej różne audyty, usługi związane z SEO, czy też okazjonalnie produkcję niektórych materiałów wspierających marketing.
Jakie narzędzia wspierające marketing, które wdrożyliście ostatnio, należą do Waszego niezbędnika i mogą zostać polecone innym marketerom?
W obszarze content marketingu są to SEOsurfer, Ahrefs oraz SEMrush. Do analityki wykorzystujemy Heap, Hotjar i Google Analytics. Zespół marketingowy zarządza swoimi procesami za pomocą narzędzia Jira.