Aby skutecznie działać w marketingu, trzeba korzystać z odpowiednich narzędzi. W tym artykule znajdziesz 10 aplikacji marketingowych, które pomogą Ci w planowaniu kampanii, zarządzaniu mediami społecznościowymi i analizie wyników.

1. adaily
Polskie narzędzie adaily jest skierowane do agencji, marketerów i freelancerów, słowem: do osób zajmujących się marketingiem. To wyszukiwarka zasilana sztuczną inteligencją, z dostępem do bazy tysięcy uznanych kampanii marketingowych. Dzięki temu znajdziesz inspiracje potrzebne do opracowania własnej kampanii reklamowej.
Zalety adaily:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Precyzyjne wyszukiwanie – adaily rozumie naturalny język, aplikacja jest łatwa w użytkowaniu, co przyspiesza znajdowanie marketingowych inspiracji.
- Automatyzacja procesów – dzięki dostępowi do obszernej bazy kampanii marketingowych możesz podejmować decyzje na podstawie danych historycznych.
- Dostępność i mobilność – narzędzie jest dostępne przez przeglądarkę internetową. W ten sposób możesz korzystać z niego na dowolnym urządzeniu.
2. Asana
Asana to narzędzie do zarządzania projektami, które znacząco ułatwia organizację pracy zespołowej i monitorowanie postępów w projektach marketingowych.
Zalety Asany:
- Efektywne zarządzanie zadaniami i projektami – aplikacja umożliwia tworzenie projektów, przypisywanie zadań oraz ustalanie terminów. Jej użytkownicy mogą łatwo przeglądać taski, dodawać komentarze, określać priorytety i śledzić statusy poszczególnych czynności.
- Koordynacja zespołu i współpraca – ta platforma oferuje opcje m.in. do delegowania zadań i współpracy nad dokumentami. Dzięki temu wszystkie działania marketingowe są dobrze zsynchronizowane, a każdy członek zespołu ma jasno sprecyzowane obowiązki.
- Raportowanie i analiza – Asana pozwala generować raporty na temat postępów projektów i efektywności pracy zespołu. Jej użytkownicy mogą analizować dane dotyczące czasu pracy, realizacji zadań oraz osiągniętych rezultatów.
3. Brand24
Brand24 to narzędzie do monitorowania mediów społecznościowych i internetu. Umożliwia śledzenie wzmianek o marce, produktach i konkurencji. Jest to niezbędne narzędzie dla wszystkich tych, którzy chcą w czasie rzeczywistym reagować na wzmianki na swój temat.
Zalety Brand24:
- Monitoring wzmianek – aplikacja automatycznie śledzi miliony źródeł internetowych, w tym media społecznościowe, fora dyskusyjne, blogi i inne platformy. Dzięki temu skutecznie identyfikuje wzmianki o Twojej marce, produktach czy konkurencji.
- Analiza – narzędzie pomaga zrozumieć, czy wzmianki są pozytywne, neutralne czy negatywne. W efekcie możesz szybko reagować na kryzysy lub wykorzystać pozytywne opinie do wzmacniania swojego wizerunku.
- Raportowanie i analiza danych – Brand24 zapewnia funkcję generowania raportów, w których znajdziesz najważniejsze informacje z dnia lub tygodnia.
4. Buffer
Jeśli chcesz zaplanować publikację postów w różnych platformach jednocześnie, dobrym wyborem będzie Buffer. To częsty wybór zarówno specjalistów ds. social mediów, jak i osób, które samodzielnie budują swoją obecność w internecie.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Zalety Buffera:
- Sprawne zarządzanie publikacjami – Buffer umożliwia planowanie postów na Facebooku, Twitterze, LinkedInie, Instagramie i innych platformach z jednego miejsca. Zaplanowane posty pojawiają się w social mediach zgodnie z harmonogramem.
- Analiza efektywności – narzędzie oferuje dostęp do statystyk, które pozwalają śledzić zasięgi i zaangażowanie odbiorców. Dzięki tym danym zoptymalizujesz swoje kolejne wpisy.
- Kooperacja z zespołem – Buffer umożliwia współpracę zespołową, co ułatwia zarządzanie wieloma profilami i koordynację działań marketingowych wewnątrz organizacji.
5. Canva
Canva to popularne narzędzie do projektowania graficznego. Umożliwia ono tworzenie materiałów marketingowych, nawet wtedy, gdy nie masz umiejętności graficznych. Jest to platforma z dostępem do setek szablonów, zdjęć, ikon i innych elementów, które możesz swobodnie modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb.
Zalety Canvy:
- Łatwe projektowanie graficzne – intuicyjny interfejs Canvy umożliwia szybkie projektowanie różnego rodzaju materiałów, takich jak banery reklamowe, grafiki do postów czy prezentacje.
- Wiele edytowalnych szablonów – obok bogatej biblioteki szablonów Canva pozwala na eksperymentowanie z projektami. Łatwo dodaje się tekst do grafiki, oraz zmienia rozmiar czy tło.
- Współpraca i udostępnianie – platforma pozwala zespołom marketingowym na współpracę przy jednym projekcie. Dzięki temu można jednocześnie pracować z grafikiem, copywriterem i klientem.
6. GetResponse
Do automatyzacji marketingu znakomicie sprawdzi się GetResponse. Służy przede wszystkim jako platforma do e-mail marketingu, ale z powodzeniem możesz wykorzystywać tę aplikację również do tworzenia prostych landing page’y.
Zalety GetResponse:
- Automatyzacja kampanii e-mailowych – GetResponse oferuje narzędzia, które pozwalają na tworzenie scenariuszy marketingowych, np. wysyłanie wiadomości do konkretnych użytkowników o danej porze dnia.
- Segmentacja i personalizacja – dzięki zaawansowanej segmentacji odbiorców aplikacja pozwala na targetowanie grup docelowych na podstawie ich zachowań i preferencji.
- Analityka i raportowanie – platforma zapewnia narzędzia do analizy danych, dzięki czemu można prześledzić skuteczność prowadzonych kampanii, ocenić ROI i w ten sposób dostosować kolejne działania marketingowe.
7. Jasper AI
Jasper to platforma wykorzystująca sztuczną inteligencję do pisania tekstów: od artykułów blogowych, przez posty do mediów społecznościowych, po maile sprzedażowe i treści na stronę internetową.
Zalety Jaspera:
- Integracja z wieloma aplikacjami – Jasper umożliwia płynną integrację z szeroką gamą popularnych narzędzi, np. Surferem SEO. Dzięki temu można dostosować działania marketingowe do swoich potrzeb bez konieczności zmiany środowiska pracy.
- Personalizacja i spójność treści – aplikacja używa zaawansowanych modeli LLM, co zapewnia wysoką jakość oraz spójność generowanych treści. Platforma pozwala na dopasowanie rezultatów do specyficznych potrzeb biznesowych i preferencji odbiorców.
- Duża szybkość generowania treści – narzędzie generuje treści zgodne z wytycznymi marki i briefem kampanii w krótkim czasie.
8. Notion
Jeśli potrzebujesz wielofunkcyjnej aplikacji do organizacji pracy, wypróbuj Notion. Narzędzie to umożliwia m.in. zapisywanie notatek, zarządzanie zadaniami, tworzenie baz danych, projektowanie stron internetowych i wiele więcej.
Zalety Notion:
- Sprawne zarządzanie projektem – aplikacja umożliwia tworzenie elastycznych tablic kanban, baz danych i harmonogramów projektów, co ułatwia monitorowanie prac, alokację zasobów oraz koordynację zespołu marketingowego.
- Tworzenie różnorodnych treści i dokumentacji – dzięki mnogości opcji do tworzenia dokumentów Notion jest idealnym narzędziem do planowania strategii content marketingowych oraz dzielenia się wiedzą wewnątrz zespołu.
- Integracja z innymi narzędziami – platforma oferuje szeroki zakres integracji z takimi aplikacjami jak Slack, Google Drive, Zapier czy Trello, co pozwala na łatwe przesyłanie danych między różnymi platformami i automatyzację rutynowych zadań.
9. Webflow
Webflow to web builder, czyli narzędzie, które pozwala na projektowanie i tworzenie profesjonalnych stron i sklepów internetowych bez konieczności posiadania umiejętności technicznych, takich jak programowanie.
Zalety Webflow:
- Projektowanie bez kodu – Webflow oferuje edytor wizualny, który pozwala użytkownikom projektować strony internetowe bez znajomości kodowania.
- Hostowanie stron WWW – aplikacja umożliwia hosting, co eliminuje potrzebę korzystania z zewnętrznych dostawców.
- Integracje i rozszerzenia – platforma ma opcję integracji z popularnymi narzędziami marketingowymi i e-commerce. Ułatwia to automatyzację procesów, zarządzanie danymi i analizę efektów.
10. Zapier
Ostatni na liście znajduje się Zapier – aplikacja do kompleksowej automatyzacji. To narzędzie integruje różne inne aplikacje i usługi internetowe, dzięki czemu usprawnisz przesyłanie danych pomiędzy nimi bez umiejętności programistycznych.
Zalety Zapiera:
- Automatyzacja workflow – Zapier umożliwia tworzenie automatycznych połączeń pomiędzy rozmaitymi aplikacjami. Oznacza to, że można np. stworzyć automatyzację polegającą na tym, że po dodaniu adresu e-mail do formularza kontaktowego (znajdującego się na stronie WWW) adres ten trafi do CRM-u.
- Integracja z szerokim zakresem aplikacji – narzędzie oferuje integrację z ponad 6000 aplikacjami, takimi jak Gmail, Facebook czy Shopify.
- Łatwa konfiguracja – Zapiera zaprojektowano tak, aby użytkownicy mogli szybko i łatwo konfigurować automatyzacje, niezależnie od posiadanych umiejętności technicznych.