Rebranding to nie tylko zmiana logo – wie o tym każda dojrzała organizacja. Decyzja o rozpoczęciu tego procesu powinna wynikać z potrzeby rynku i ze zmiany firmowej strategii. Te zaś są bezpośrednią konsekwencją ciągłej potrzeby umocnienia swojej pozycji względem konkurencji. W praktyce bywa jednak inaczej i nierzadko zdarza się, że taka decyzja jest pochodną mody, presji właściciela, agencji reklamowych, partnerów biznesowych, pracowników czy klientów. Trudno też spodziewać się istotnych – z punktu widzenia marki – korzyści, jeśli decyzja o tak ważnym kroku podejmowana jest wyłącznie przez wzgląd na estetykę i wynika wyłącznie z chęci posiadania ładniejszego czy nowocześniejszego logo.
Z tego artykułu dowiesz się:
- kiedy warto podjąć decyzję o rebrandingu, a kiedy jej zaniechać,
- jak należy zdefiniować cele działań rebrandingowych,
- jakich korzyści może oczekiwać firma decydująca się na rebranding.