Wiesz, jakie możliwości stwarza marketerom AI i jak nauczyć się z nią rozmawiać? Jakie ćwiczenia i operacje umysłowe pomogą pobudzić kreatywność? Czym są diagram Ishikawy, metoda 635 i golden circle? Czy są granice kreatywności i znany grafik mógł dopuścić się plagiatu? Jak wiedzę o mózgu wykorzystywać w projektowaniu eventów? Odpowiedzi znajdziesz w pierwszym w 2023 r. numerze „Marketera+”.
Tematem przewodnim wydania są AI i kreatywność w marketingu. Eksperci analizują możliwości, jakie daje marketerom sztuczna inteligencja, oraz dzielą się wskazówkami na temat tworzenia nieszablonowych treści i kampanii.
Edyta Kowal ocenia stan technologicznego rozwoju uczenia maszynowego i AI, a także opisuje inteligentne narzędzia, które już teraz mogą wspierać marketerów. Dr Dominika Kaczorowska-Spychalska z Uniwersytetu Łódzkiego dzieli się wnioskami z badania „AI Advertising” i zastanawia się, jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy. Szymon Słowik podpowiada, jak za pomocą AI tworzyć treści, a Michał Bucholc odsłania kulisy kampanii „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING” przygotowanej z wykorzystaniem inteligentnych technologii.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Podczas lektury „M+” 57 pobudzisz swoją kreatywność! Poznasz techniki rozwiązywania problemów i generowania pomysłów, jak również sposoby na pokonanie kryzysu twórczego. Przeczytasz o kampaniach, których pozazdrościłaby IKEA, czyli jak kreatywny marketing ratował nudne branże i jak tworzyć historie, które zachwycą świat. Dowiesz się, jak pogodzić wytyczne SEO z oczekiwaniami odbiorcy i pisać inspirujące artykuły, jak przygotować skuteczne case studies w B2B, co mają wspólnego Picasso i van Gogh z konceptem kreatywności i jaki jest na nią przepis w biznesie.
Zamów „M+” 57 o sztucznej inteligencji i kreatywności w marketingu
W dodatku specjalnym o nowoczesnych eventach specjaliści analizują trendy w przemyśle spotkań. Podpowiadają, jak projektować neuroeventy, czyli wydarzenia przyjazne dla mózgu, jak zadbać o detale, które zapadną w pamięć uczestnikom, jak mądrze wybrać miejsce na imprezę firmową, dlaczego w B2B warto organizować tzw. roundtables oraz jak przygotować i wypromować konferencję.
Numer rozpoczyna rozmowa Łukasza Murawskiego z Robem Meyersonem. „Dobra nazwa niekoniecznie sprawi, że marka będzie silna, a biznes odniesie sukces. Może jednak w tym pomóc. Z kolei zła nazwa może łatwo zaszkodzić firmie” – mówi amerykański strateg marki, autor książki na temat namingu, były globalny szef ds. architektury marki i nazewnictwa w HP.
Zamów „M+” 57 o sztucznej inteligencji i kreatywności w marketingu
Z „M+” 57 dowiesz się m.in.:
- jak w ostatnim czasie rozwinęły się uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja,
- w jakich obszarach marketingu i sprzedaży sprawdza się AI,
- jakie narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą wspierać marketerów,
- jakie były kulisy powstania kampanii „Ja w przyszłości” z wykorzystaniem AI,
- co wynika z badania „AI Advertising” i jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy,
- jak skutecznie rozwiązywać problemy i twórczo generować pomysły,
- jakie techniki i narzędzia pozwalają pokonać kryzys twórczy w pracy marketera,
- w jaki sposób kreatywny marketing może ratować nudne branże,
- jak pogodzić wytyczne SEO z oczekiwaniami odbiorcy i tworzyć inspirujące artykuły,
- jak przygotować skuteczne case study w B2B,
- jak uniknąć plagiatu w działaniach kreatywnych,
- jak tworzyć bardziej perswazyjne treści, wykorzystując techniki psychologiczne.
W dodatku o nowoczesnych eventach przeczytasz m.in.:
- na jakie trendy zwrócić uwagę w 2023 r. przy organizacji spotkań i wydarzeń,
- jak mądrze wybrać miejsce na event firmowy,
- jak wiedzę o mózgu wykorzystać w projektowaniu wydarzeń,
- jak zadbać o brand experience, czyli punkty styku uczestników eventów online i offline z marką,
- czym są roundtables oraz jaką funkcję spełniają w marketingu B2B,
- jak przygotować i wypromować konferencję,
- jak zorganizować zeroemisyjny i ekologiczny event.
„M+” 57 to aż 158 stron inspirującej lektury, która pomoże Ci odkryć możliwości sztucznej inteligencji, pobudzić kreatywność oraz organizować nowoczesne eventy.
W nowym „M+” swoją wiedzą podzielili się:
Łukasz Andruszkiewicz, Jakub Biel, Michał Bucholc, Krzysztof Celuch, Tomasz Dmuchowski, Danuta Hornik, Agnieszka Indebska, Marta Jaworska, Dominika Kaczorowska-Spychalska, Marcin Kalkhoff, Magdalena Korol, Edyta Kowal, Robert Kozielski, Jakub Krzywolak, Łukasz Kubacki, Marianna Kupść, Katarzyna Lelów, Kamil Leśniak, Marcin Maćkiewicz, Krzysztof Marzec, Marta Masłowska, Rob Meyerson, Łukasz Murawski, Claudia Ordecki, Katarzyna Pypla, Anna Rajewska, Maciej Sawicki, Szymon Słowik, Olga Stawicka, Katarzyna Stempniak, Jacek Szlak, Wiesław Teofilak, Konrad Uliński, Dorota Wojtczak, Agnieszka Zawadka, Nina Żukowska.
Wiele wskazuje na to, że 2023 r. będzie wymagający – wysoka inflacja i trudna sytuacja gospodarcza niejednokrotnie skutkują cięciami budżetów marketingowych oraz niepewnością konsumentów. Tym bardziej zachęcamy do lektury tekstów o tym, jak pobudzić kreatywność oraz zwiększyć skuteczność działań marketingowych dzięki AI czy niestandardowym pomysłom. Czasem nawet małymi środkami możesz robić wielkie rzeczy.