Przeczytaj case study, w którym znajdziesz informacje o idei aplikacji UNIQA Go, której celem jest zachęcanie Polaków do bezpiecznej jazdy samochodem i promowanie dobrych nawyków za kierownicą. UNIQA Go monitoruje sposób korzystania z telefonu i nagradza za bezpieczną jazdę. Wszyscy użytkownicy aplikacji mogą zbierać punkty, które są wymieniane na eVouchery Sodexo.
- Nazwa narzędzia: Aplikacja UNIQA Go.
- Marka: UNIQA.
- Branża: Ubezpieczeniowa.
- Grupa docelowa: Właściciele i użytkownicy samochodów osobowych.
Cele i wyzwania
Jak wynika z danych Instytutu Transportu Samochodowego, ponad 80% kierowców w Polsce przynajmniej raz w tygodniu obserwuje agresywne zachowania na drogach. Co trzeci z badanych przyznaje, że zdarza mu się postąpić niezgodnie z przepisami. Najczęściej chodzi o wymuszanie pierwszeństwa, nadużywanie klaksonu i oślepianie światłami. Co ważne, korzystanie w czasie jazdy z telefonu komórkowego bez zestawu głośnomówiącego lub słuchawkowego może być przyczyną nawet co czwartego wypadku drogowego w Polsce. Analizy Instytutu Transportu Samochodowego wskazują, że kierowca rozmawiający przez telefon reaguje kilkadziesiąt razy wolniej na sytuację występującą na drodze niż kierowca skupiony tylko na jeździe.
Towarzystwo Ubezpieczeń UNIQA nie tylko chce zapewnić swoim klientom najlepszą ofertę ubezpieczeń, lecz także dba o ich bezpieczeństwo. To najczęściej kojarzy się z patrolami, kontrolami kaskadowymi, fotoradarami i mandatami, ale UNIQA zdecydowała się na inny kierunek. Zaprojektowała i wdrożyła aplikację UNIQA Go, która ma zachęcić Polaków do bezpiecznej jazdy samochodem i pomóc im wyrabiać dobre nawyki za kierownicą.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Ideą aplikacji UNIQA Go jest promowanie bezpiecznej jazdy, zachęcanie do myślenia o bezpieczeństwie zarówno własnym, jak i innych użytkowników drogi – zgodnie z firmowym hasłem, by żyło się nam bezpieczniej, lepiej i dłużej. Zamiast karać i straszyć, UNIQA stawia na nagradzanie za bezpieczną jazdę. Docenia atrakcyjnymi nagrodami kierowców poruszających się na drogach bez stwarzania zagrożenia i dających dobry przykład innym.
Opis narzędzia
UNIQA Go to nowoczesna aplikacja, która przede wszystkim zachęca kierowcę do używania telefonu w prawidłowy sposób, a więc z zestawem głośnomówiącym albo słuchawkowym. Ocenia także styl jazdy osoby siedzącej za kierownicą. Analizuje takie czynniki jak przyśpieszanie, hamowanie, przestrzeganie ograniczeń prędkości, pokonywanie zakrętów oraz jazdę w pobliżu przedszkoli i szkół. Za każdy przejazd przyznawane są punkty, a oceny poszczególnych parametrów można dokładnie sprawdzić w historii tras. UNIQA Go monitoruje sposób korzystania z telefonu. Rozpoznaje, czy kierowca rozmawia za pomocą zestawu czy bezpośrednio przez urządzenie, i przyznaje punkty lub obniża notę za przejazd.
Korzyści
Aplikacja UNIQA Go gwarantuje używającym jej kierowcom wymierne korzyści. Wszystkim, którzy z niej korzystają, przyznaje punkty, które będzie można wymienić na nagrody. Nagrodą za dobrą jazdę są eVouchery Sodexo do wygenerowania z poziomu aplikacji. Nagroda o określonej wartości przekazywana jest w postaci cyfrowego kodu, który można zrealizować w wybranej sieci sklepów stacjonarnych lub internetowych. Dzięki temu użytkownik ma możliwość natychmiastowego odebrania nagrody, bez wychodzenia z domu, co dodatkowo eliminuje koszty magazynowania czy logistyki po stronie firmy UNIQA. Nagradzany może samodzielnie podjąć decyzję, na co przeznaczy premię uzyskaną w aplikacji – ma wybór spośród najpopularniejszych sieci sklepów w całej Polsce. Ten bezpieczny, nowoczesny, szybki i ekologiczny sposób przekazania uczestnikowi nagrody znakomicie pasuje do mobilnego rozwiązania, jakim jest UNIQA Go. A poza tym UNIQA udostępnia także specjalne zniżki dla klientów na ubezpieczenie w kolejnym roku.
Ten artykuł pochodzi z e-booka „Narzędzia marketingowe wspierające sprzedaż”. Pobierz całą publikację na wspierajsprzedaz.pl.
materiał partnera