Marketing w produktach finansowych, szczególnie w odniesieniu do pożyczek, jest poważnym wyzwaniem. Musisz przekonać potencjalnych klientów do skorzystania właśnie z Twojej oferty. Do sukcesu przybliży Cię wykorzystanie skutecznych działań marketingowych. Jakie narzędzia dają możliwość dokładnego zaprezentowania produktu i zauważalnie ułatwiają klientom procesy zakupowe? Bez wątpienia są to porównywarki produktów, które coraz mocniej zaznaczają swoją pozycję w polskim FinTechu.
Marketing usług pożyczkowych
Czym jest marketing usług pożyczkowych? To celowe, zintegrowane działania, które mają zidentyfikować i zaspokoić potrzeby osób zainteresowanych usługami instytucji pozabankowych. Poprzez ich realizację firmy mogą osiągnąć oczekiwany zysk. Najważniejsze jest zrozumienie oczekiwań klientów i nawiązanie korzystnych dla obu stron relacji. Rynek finansowy jest specyficznym otoczeniem, ograniczonym koniecznymi do przestrzegania regulacjami. Dlatego należy obrać właściwą strategię, wykorzystując narzędzia, które mogą przynieść spodziewane efekty.
Porównywarki chwilówek a skuteczna sprzedaż
Duże znaczenie dla efektywnego marketingu firm pożyczkowych mają porównywarki chwilówek. W jaki sposób wykorzystać narzędzie służące do zestawiania ze sobą produktów? Należy nie tylko znaleźć konsumentów zainteresowanych tego rodzaju produktem, ale i nakłonić ich do skorzystania z oferty – oczywiście niezwykle atrakcyjnej. To prawdziwe pole bitwy, biorąc pod uwagę liczbę instytucji działających w sektorze pożyczkowym, ale warto dążyć do zwycięstwa. Pokonując konkurencyjnych pożyczkodawców, którzy również nie ustają w działaniach, zyskasz grono zaufanych klientów. Porównywarki bez wątpienia się temu przysłużą, pozwalając szybko i bez trudu zestawić konkretne produkty.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dlaczego porównywarki chwilówek zyskują na popularności?
Konsumenci wybierają w dzisiejszych czasach rozwiązania online. Wykorzystują je z racji ich wygody i możliwości zaoszczędzenia cennego czasu. Według danych z listopada 2016 r., liczba internautów w Polsce wynosi już 26,5 mln. Co więcej, aż ¾ użytkowników internetu jest pozytywnie nastawionych do cyfrowych innowacji. Nie wyobrażają sobie życia bez nowoczesnych udogodnień. Porównywarki pożyczek bezsprzecznie wpisują się w trend szybkiego i wygodnego życia. Według badań przeprowadzonych przez Ceneo, korzysta z nich już ponad 9 mln użytkowników. Nie ma się czemu dziwić, tym bardziej, że zakupy w sieci robi ponad połowa Polaków. Pożyczki internetowe, które czerpią z rozwiązań e-handlu, w drugim kwartale 2016 r. wzięło 610 tys. klientów, co jest dwukrotnie większą liczbą w stosunku do pierwszego kwartału w roku poprzednim. Z kolei w bazie BIK jest aktualnie około 3,4 mln pożyczkobiorców. Ludzie zatem chętnie korzystają z propozycji pożyczkowych, a możliwość używania narzędzia porównującego warunki pożyczek i informującego o ich cechach, jest tylko kolejnym ich atutem.
Korzystanie z porównywarek to pewność wyboru
Porównywarki pożyczkowe pozwalają znaleźć najlepszą ofertę, oszczędzając przy tym wiele cennego czasu. Analizują konkretny produkt, pokazują jego wady i zalety. Porównywarki zatem dają pewność wyboru, utwierdzając użytkowników w przekonaniu, że podjęli dobrą decyzję. Co ważne, pożyczanie w firmach pozabankowych stawiają wyżej niż pożyczanie od rodziny. 60% badanych woli zaciągnąć zobowiązanie w instytucjach finansowych, a nie u najbliższych. Dlatego istotne jest, aby firmy pożyczkowe starały się stale uatrakcyjniać swoją ofertę.
Co mogą zyskać pożyczkodawcy, zdobywając wysoką pozycję w porównywarkach chwilówek?
Nie tylko pożyczkobiorcy czerpią korzyści z porównywarek chwilówek. Pożyczkodawcy otrzymują tak naprawdę najwięcej. Dlaczego? Mogą zyskać klientów świadomie podejmujących decyzje. Osoby korzystające z takich narzędzi szukają konkretnych produktów. Nie chcą zostać oszukane i dokładnie wiedzą, na czym im najbardziej zależy. Ponadto porównywarki są sposobem na zyskanie zaufania – raz dobrze podjęta decyzja nakłoni pożyczkobiorców do powrotu. Każdy bowiem potrzebuje efektywnych rozwiązań. Skoro porównywarka pomogła znaleźć najlepszy produkt, dlaczego nie cieszyć się jej możliwościami po raz kolejny? Pożyczkodawcy zdobędą grono lojalnych klientów, którzy dzięki ich ofercie rozwiążą swoje problemy z finansami.
Sukces porównywarek Fintech i nie tylko
Bez porównywania produktów nie ma dzisiaj kupowania. Trend „nie kupię, zanim nie porównywam”, zyskał sobie wielu zwolenników. Do najbardziej popularnych porównywarek produktów finansowych należą Loando.pl oraz Pozyczkaportal.pl. Wspomniane portale pozwalają na znalezienie najlepszej z punktu widzenia pożyczkobiorcy oferty banku lub firmy pożyczkowej. Jeśli chcesz porównać usługi z zakresu wielu dziedzin, warto jest zapoznać się z tym, co znajduje się na stronie Finmarket.pl. Serwis pozwala na porównywanie ofert banków, firm pozabankowych, towarzystw ubezpieczeniowych, biur podróży, operatorów telefonów komórkowych, a także firm taksówkarskich.
Jak wskazują badania przeprowadzone przez serwis Pozyczkaportal.pl, aż 60% osób korzystających z portalu wróci, aby ponownie posłużyć się jego możliwościami. Wynika to z faktu, że ten portal pozwala nie tylko na porównanie ofert. Zawiera też aktualne rankingi, artykuły eksperckie oraz najnowsze wiadomości z branży pożyczkowej. Jeśli przed porównaniem ofert poszukujesz gruntownej wiedzy na temat pożyczek pozabankowych, warto odwiedzić Loando.pl. Na portalu można się dowiedzieć wiele, nie tylko na temat tego, jak działają firmy pożyczkowe. To także cenne źródło wiedzy na temat m.in. znajomości praw pożyczkodawcy czy dobrych nawyków przy pożyczaniu. Warto skorzystać z podpowiedzi, jakie oferują porównywarki. Mogą być one bardzo pomocne, gdy szuka się najlepszej oferty i chce się podjąć odpowiedzialne decyzje.
Porównywarki pozwalają na mądre decyzje finansowe, a tylko odpowiedzialne postanowienia w kwestii finansów pozwolą utrzymać budżet w dobrej formie. Warto zatem śledzić bieżące oferty i być na czasie z aktualnymi promocjami. Porównywarki są narzędziem, bez którego praktycznie nie można się już dzisiaj obyć.
Materiał został przygotowany przez partnera Loando.pl
Autor: Maciej Suwik, analityk rynkowy i ekspert Loando.pl