Nierzadko uznaje się TikToka za gwóźdź do trumny starych dobrych trendów. W oczach wielu marketerów to platforma wiecznego szumu i ciągłego scrollowania. Podręczna inspiracja? Pewnie, niemal każdy spotkał się z jakimś fajnym TikTokiem na spotkaniu czy w e-mailu. Większość odbiorców jednak zatrzymuje się na poziomie zaskakujących formatów i przelotnych fadów. Tymczasem platforma ta potrafi być prawdziwą kopalnią insightów i inspiracji, jeśli tylko zechcemy się w nią naprawdę wsłuchać.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak prowadzić badania etnograficzne na TikToku,
- jakie są różnice między fadem, modą i trendem,
- czym jest framework Speeds of Culture TikToka i jak platforma rozróżnia, co jest aktualnie na topie,
- czy TikTok może być skarbnicą wiedzy na temat tego, jak powstają i krążą znaczenia,
- czym są kody kulturowe, mikrokultury i jak budżetowe piwo stało się ikoną,
- co zrobić, aby uniknąć pułapki trendwashingu.


