Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
RUSZYŁA PRZEDSPRZEDAŻ

Jak usprawnić e-commerce w B2B i B2C w 2018 roku?

Zamów numer

Dane – nowa waluta w biznesie

Gromadzenie i analiza danych, które firma uzyskuje dzięki prowadzeniu programu lojalnościowego to ogromna wartość dodana dla każdego przedsiębiorstwa. Jednak nie wszyscy organizatorzy zdają sobie sprawę z potencjału biznesowego, który drzemie w informacjach dobrowolnie przekazywanych przez uczestników. Do czego mogą się przydać
i jak efektywnie je wykorzystywać?

Dane – nowa waluta w biznesie

Marketerzy wiedzą, że im lepiej znają swoich klientów, tym lepszą ofertę mogą dla nich przygotować. Skąd jednak czerpać te bezcenne informacje? Dane opisujące zainteresowania, intencje zakupowe czy cechy demograficzne grupy docelowej można kupić m.in. od domów mediowych czy też innych podmiotów gromadzących je w celach marketingowych. Istnieje jednak prostszy i znacznie tańszy sposób. Wystarczy wykorzystać naturalny potencjał bieżących działań prowadzonych przez firmę – np. z realizowanego programu lojalnościowego.

Dla optymalizacji przedsięwzięcia…

W większości nowoczesnych programów lojalnościowych, opartych na internetowych platformach, każda biorąca w nim udział osoba, po zalogowaniu ma dostęp do swojego indywidualnego profilu. Jest to bardzo praktyczne i atrakcyjne narzędzie, a korzystający z niego uczestnicy tworzą swego rodzaju związaną z daną marką społeczność, której warto się bliżej przyjrzeć.

Prowadzone przez nas długofalowe programy lojalnościowe oparte są najczęściej o platformę internetową, która gromadzi szereg różnorodnych i użytecznych dla organizatorów informacji. Od danych sprzedażowych i zakupowych poprzez dane użytkowników zbierane w procesie rekrutacyjnym po rejestr ich codziennej aktywności i zamawiane nagrody. Aby móc z nich skorzystać wystarczy je regularnie analizować i umiejętnie wyciągać wnioski – powiedział Krzysztof Majdan Kierownik ds. Rozwoju i Wsparcia Programów, Sodexo Benefits and Rewards Services.   

Pozyskane informacje pozwalają m.in. zobaczyć jakie kategorie produktów cieszą  się największym powodzeniem; które zadania i związane z nimi promocje są najbardziej popularne; które regiony
w Polsce są najbardziej aktywne i mają największy potencjał rozwojowy; jakie nagrody są najczęściej zamawiane. Analiza tych danych daje organizatorom szansę na wprowadzenie ewentualnych zmian po to, żeby jeszcze lepiej dopasować  przedsięwzięcie do potrzeb grupy docelowej.

…i dla zacieśnienia relacji z uczestnikami

Poznanie zwyczajów uczestników programu, pozwala na budowanie z nimi lepszych relacji. Obserwując zachowanie partnerów biznesowych dowiemy się m.in. gdzie i w jaki sposób zbierają swoje punkty, jakie nagrody wybierają i jakie aktywności proponowane przez organizatora są dla nich interesujące. Wszystko to jest bogatym i funkcjonalnym  źródłem wiedzy, z którego można korzystać przygotowując spersonalizowane oferty. Co więcej, pozyskane w ten sposób informacje pozwalają przewidzieć zmianę potrzeb i zwyczajów naszych kontrahentów w przyszłości.

Im bardziej trafiona oferta, tym większa konwersja – i nie chodzi w tym wypadku tylko o wymianę punktów na nagrody i realizację podstawowych zadań, ale również uczestnictwo w akcjach dodatkowych, chęć  podzielenia się większą ilością danych w dodatkowej ankiecie, czy też wzięcie udziału w okazjonalnie organizowanych eventach. Wszystkie zachowania uczestników programów lojalnościowych, każde kliknięcie i decyzja to szansa na lepsze zrozumienie ich potrzeb, zachowania, a co za tym idzie rozwój naszego biznesu.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.