Firma RetailTune, działająca w obszarze lokalnego marketingu cyfrowego dla branży retail, wdrożyła dla Pinko szereg nowoczesnych narzędzi, które nie tylko zrewolucjonizowały podejście marki do drive-to-store, lecz także pozwoliły firmie wyróżnić się na tle konkurencji.
RetailTune została założona w 2015 r. w Londynie przez Claudio Agazzi, a następnie przeniesiona do Parmy we Włoszech. Platforma dostępna jest w wielu językach, w tym języku polskim.
– Od lat badamy cyfrowe punkty styku generujące wizyty w sklepie. Niektóre z nich, np. Google Moja Firma, lokalne strony na Facebooku czy też wyszukiwarka sklepów, są bardzo intuicyjne, inne trochę mniej. Skupiliśmy się na tych najtrudniejszych i ku naszemu zdziwieniu zdaliśmy sobie sprawę z tego, że mogą one – bardziej niż jakiekolwiek inne kanały – przekształcić kontakt cyfrowy w kontakt fizyczny – wyjaśnia Claudio Agazzi.
Każdego roku największe i najbardziej znane marki rejestrują na swoich stronach internetowych miliony wizyt „gorących” użytkowników, którzy szukają marki, ponieważ ją znają lub chcą zakupić jej produkty. Celem RetailTune jest przechwycenie tej dużej grupy odbiorców, jej geolokalizację i przekształcenie w klienta offline.
Potencjał tej usługi dostrzegła włoska marka Pinko, założona w 1986 r. przez Pietro Negra, która posiada ponad 250 sklepów firmowych na świecie, w tym na terenie Polski. – Byliśmy pierwszym klientem RetailTune – mówi Emanuele Bianchi, CMO Pinko. Strategia omnichannel w oparciu o postęp była i jest częścią naszego DNA, podobnie jak innowacja i nastawienie na zmiany. Zawsze stawiamy naszych klientów w centrum – oferowanie im spersonalizowanych usług to nasz priorytet.
Wśród wielu działań zrealizowanych przez RetailTune dla Pinko można wymienić m.in. stworzenie wyszukiwarki sklepów, scentralizowane zarządzanie kartami Google Moja Firma, stworzenie lokalnych stron sklepów na Facebooku, integrację widżetu na stronie produktu, który pokazuje użytkownikowi najbliższy mu sklep na podstawie jego lokalizacji oraz integrację z asortymentem sklepu umożliwiającą pokazanie produktów dostępnych w wybranym sklepie.
Z usługi tej mogą korzystać także klienci Pinko w Polsce – na stronach sklepów w całym kraju można obejrzeć najbardziej popularne w danym oddziale produkty, sprawdzić ich dostępność, a także je zarezerwować.
O tym, że włożony wysiłek przyniósł wymierne efekty świadczą liczby. W przeciągu roku liczba wyświetleń pośrednich wizytówki Google My Business (klient szukał kategorii lub produktu) podwoiła się. O 100% wzrosły również wyświetlenia na Mapie Google. Zaobserwowano także dwucyfrowy wzrost liczby połączeń telefonicznych z wizytówki i kliknięć na stronę internetową. Dobre wyniki dają również analizy wyszukiwarki sklepów. W tym samym okresie zarówno odsłony, jak i sesje odnotowały dwucyfrowy wzrost. Nowe usługi Pinko cieszą się ogromną popularnością w Polsce, czyniąc ją drugim pod względem ilości wyświetleń lokalizatora sklepów krajem w Europie.
W oparciu o te dane i w celu większej interakcji z użytkownikami, Pinko zintegrował nową usługę RetailTune Loyalty & Care, aby zaoferować klientom kompletne i spersonalizowane zakupy. – Strona naszego sklepu staje się idealnym miejscem do powitania klientów zainteresowanych marką. Atrakcyjnie zaprojektowany landing page, z UX/UI mającym na celu zachęcenie do bezpośredniego kontaktu i natychmiastowego dialogu pomiędzy użytkownikiem a sklepem. Wyjątkowe miejsce do zakupu, rezerwacji produktu, rozmowy z obsługą sklepu z wykorzystaniem technologii i nowoczesnych narzędzi jak booking czy e-sklep – podsumowuje Agazzi.
Więcej informacji na stronie www.retailtune.com
Materiał partnera