Chcesz poznać zmiany na rynku programów lojalnościowych w 2023 r.? Szukasz informacji o najskuteczniejszych formach marketingu lojalnościowego? Zastanawiasz się, jak krok po kroku zbudować skuteczny program? Pobierz bezpłatny raport „Programy lojalnościowe, motywacyjne i wsparcia sprzedaży 2023” i poznaj wskazówki ekspertów.
Z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia wynika, że z przynajmniej jednego programu lojalnościowego korzysta średnio 62% Polaków. O ile ten odsetek od kilku lat jest na zbliżonym poziomie, o tyle zmienia się aktywność konsumentów w ramach programów. To dla firm zarówno szansa, jak i zagrożenie – żeby w pełni wykorzystać możliwości marketingu lojalnościowego, trzeba świadomie budować nowe programy i udoskonalać te już istniejące.
Konieczność weryfikowania podejścia firm do partnerów, pracowników i konsumentów to jednak nie wszystko. Rynek programów lojalnościowych ewoluuje również pod kątem technologicznym – pojawiają się nowe narzędzia, zwłaszcza za sprawą sztucznej inteligencji, która może pomóc w budowaniu relacji z klientami.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jak na to wszystko reagować i tworzyć skuteczne rozwiązania? Podpowiedzi znajdziesz w raporcie „Programy lojalnościowe, motywacyjne i wsparcia sprzedaży 2023”, który – jako redakcja czasopism „Marketer+” i „E-commerce w Praktyce” – przygotowaliśmy wspólnie z ekspertami.
Z raportu dowiesz się m.in.:
- jakie wyzwania stoją przed firmami, które chcą stworzyć program lojalnościowy w 2023 r.,
- jak krok po kroku zbudować skuteczny program lojalnościowy B2B w świecie ciągłych zmian,
- jak budować relacje z klientami B2B,
- jakie są najskuteczniejsze sposoby lojalizowania klientów,
- jak prowadzić efektywną komunikację w marketingu lojalnościowym,
- jak (g)rywalizacja sportowa może budować przywiązanie do marki,
- jakie są popularne formy nagradzania w programach lojalnościowych i jakich nagród najbardziej oczekują polscy klienci,
- czym jest multipartnerskie podejście do budowania lojalności i jakie korzyści daje,
- jak postęp technologiczny wpływa na zmiany w programach lojalnościowych,
- jak wykorzystać sztuczną inteligencję w budowaniu relacji z klientami,
- jak pod kątem prawnym dostosować program lojalnościowy do dyrektywy omnibus,
- jak w 2022 r. zmieniała się aktywność uczestników programów lojalnościowych i co z tego wynika.
W publikacji wiedzą ekspercką podzielili się:
Mariusz Rylski (lider zespołu ds. programów lojalnościowych w Sodexo), Olga Pruszkowska (B2B communication manager w firmie Katalog Marzeń), Cezary Hurka i Przemysław Wojciechowski (właściciele i członkowie zarządu agencji Advertiva), Jolanta Jędrysek (wicedyrektor PR w Benefit Systems), Piotr Bobryk (dyrektor marketingu i rozwoju w Motivation Direct), Alexander Kubicki (dyrektor marketingu w Sparta Loyalty), Przemysław Orłowski oraz Dominik Zacharewicz (managing partners w Loyalty Point), Rafał Grędziszewski (business growth director w PAYBACK Polska), Sylwia Miszczyk (senior project manager w ARC Rynek i Opinia), Paweł Galiński (partner w Kancelarii Radców Prawnych Galiński & Kleina) oraz Tomasz Makaruk (prezes zarządu i360).
Przykładami działań lojalnościowych i motywacyjnych skierowanych do klientów oraz partnerów podzielili się przedstawiciele marek: Deante, I.D.C. Polonia, Purina oraz 24hugs.
Zmieniająca się rzeczywistość społeczna i technologiczna sprawiają, że ewoluuje również rynek programów lojalnościowych. Tylko ciągłe aktualizowanie wiedzy i wdrażanie nowych rozwiązań pozwala zachować przewagę konkurencyjną. Wskazówki naszych ekspertów pomogą Ci prowadzić skuteczny marketing lojalnościowy w 2023 r.
. Życzymy inspirującej lektury!
Partnerem głównym raportu jest Sodexo.