Ewolucja wytworzyła skuteczne strategie przetrwania, które stosowane są przez homo sapiens do dziś. Zarówno w sytuacjach zagrożenia życia, jak i przy… sklepowej półce. Czy badanie rozwoju naszego gatunku może się przydać w marketingu? Zdecydowanie. Zwłaszcza że wiedza o antropogenezie to źródło cennych informacji na temat ludzkiego zachowania, procesu myślowego i tego, dlaczego zachowujemy się w taki, a nie inny sposób.
Z tego artykułu dowiesz się:
- które obserwacje na temat ludzkiego umysłu są ważne z punktu widzenia działań marketingowych,
- jakie są obecnie najważniejsze hipotezy opisujące to, w jaki sposób nasz gatunek myśli, działa i postrzega,
- jak wiedza o antropogenezie i z zakresu psychologii oraz neuropsychologii może się przełożyć na skuteczność działań marketingowych,
- jak działa mózg, kiedy klient podejmuje decyzje ekonomiczne,
- czym są teoria leniwego mózgu, inklinacja negatywna i mentalizacja.