Ekologia w reklamie to już nie tylko kwestia misji i wartości marek. Dziś reklamodawcy stają przed koniecznością przestrzegania realnych przepisów dyrektyw unijnych. Agencja OOH RECEVENT jest już gotowa, aby wspierać klientów w ich celach zrównoważonego rozwoju.

Najwięksi reklamodawcy w Polsce i całej Europie stanęli przed koniecznością weryfikowania swoich dostawców, m.in. w zakresie produktów poligraficznych. Został na nich nałożony obowiązek przygotowania oświadczeń o należytej staranności, wynikających z „Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1115 z dnia 31 maja 2023 r.”.
Zapamiętaj
„Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1115 z dnia 31 maja 2023 r.” dotyczy udostępniania na rynku unijnym i wywozu z Unii niektórych towarów i produktów związanych z wylesianiem i degradacją lasów oraz uchyla rozporządzenie nr 995/2010. W skrócie określa się je jako EUDR.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
RECEVENT jako doświadczony dostawca nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań dla kampanii OOH w Polsce i Europie już dziś działa w zgodzie z powyższymi przepisami.
– Potwierdzeniem, że dokładamy wszelkiej staranności w zakresie produkcji materiałów poligraficznych, jakie opuszczają naszą wielkoformatową drukarnię cyfrową, jest przyznany nam już w 2022 r. certyfikat FSC® (FSC® C174262) – mówi Robert Dąbrowski, CEO RECEVENT. – Od lat wdrażamy do kampanii OOH ekologiczne rozwiązania, dzięki czemu dziś mamy na tym polu spore doświadczenie. Oferujemy wyłącznie sprawdzone komponenty, produkty reklamowe i zrównoważone procesy produkcyjne – dodaje Dąbrowski.
Liczne rozwiązania ekologiczne w jednej agencji OOH
RECEVENT od lat stawia na innowacje i ekologię, dostarczając reklamodawcom kompleksowe, zrównoważone rozwiązania. Dzięki certyfikowanym materiałom, zielonej energii i nowoczesnym technologiom produkcji firma wspiera klientów w realizacji ich strategii zgodnych z najnowszymi unijnymi regulacjami.
1. Wegańskie tusze pigmentowe na bazie wody
RECEVENT już od pięciu lat drukuje we własnej drukarni plakaty billboardowe i na citylighty. Ekologiczne standardy były wpisane w DNA działalności od początków funkcjonowania drukarni.
– To nie tak, że zrezygnowaliśmy z toksycznych solwentów. My ich u siebie nigdy nie mieliśmy. Od pierwszych plakatów wielkoformatowych drukowaliśmy wyłącznie tuszami pigmentowymi na bazie wody, które są w 100% wegańskie – wyjaśnia Robert Dąbrowski.
2. Certyfikowane podłoża – papiery oraz tekstylia
Agencja korzysta ponadto z certyfikowanych podłoży do druku, takich jak papier FSC®, oraz tekstyliów z recyklingu i bawełn organicznych, czyli odpowiedzialnie zarządza zasobami naturalnymi. Certyfikat FSC® (FSC® C174262), który posiada RECEVENT, umożliwia klientom raportowanie emisji scope 3, zgodnie z wymogami CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive).
– Certyfikat FSC® jest fundamentem naszego wsparcia dla klientów – dodaje Dąbrowski.
Fakt, że RECEVENT posiada własny numer (FSC® C174262) oznacza, że nie tylko papier, z którego korzysta drukarnia, pochodzi z upraw tzw. odpowiedzialnej gospodarki leśnej, ale cały łańcuch pochodzenia plakatów wielkoformatowych spełnia te wymogi.
3. Scentralizowana produkcja
Jednym z dodatkowych atutów agencji RECEVENT jest scentralizowana produkcja, a plakaty trafiają przecież na liczne rynki europejskie – są dystrybuowane do magazynów oraz bezpośrednio do klientów w Polsce, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Czechach i na Słowacji.
RECEVENT działa w jednym nowoczesnym centrum, eliminując konieczność utrzymywania wielu zakładów w różnych lokalizacjach. Zmniejsza to emisję CO2 związaną z transportem wewnętrznym i zewnętrznym, pozwala lepiej zarządzać zasobami, optymalizować logistykę i redukować odpady. Co więcej, centralizacja umożliwia firmie realizację zamówień w ciągu zaledwie 48 godz.
4. Zielona energia
Agencja stawia ponadto na odnawialne źródła energii. Znaczną część zapotrzebowania energetycznego firmy pokrywa jej własna instalacja fotowoltaiczna, a reszta pochodzi z certyfikowanych źródeł. Jak zaznacza Dąbrowski: – Zielona energia to nasz wkład w ochronę środowiska. Dzięki niej zmniejszamy ślad węglowy i jednocześnie pomagamy klientom budować ich ekologiczny wizerunek.
5. Energooszczędna linia produkcyjna
Nowoczesny park maszynowy RECEVENT łączy precyzyjne odwzorowanie kolorów z trwałością i wyjątkową estetyką plakatów. Najnowocześniejsze maszyny cyfrowe są ponadto energooszczędne – obniżyły zużycie energii aż o 60%. Tak przygotowana linia produkcyjna pozwala realizować nietypowe formaty i wykończenia oraz dostosowywać ofertę do indywidualnych potrzeb klientów. Priorytetem jest jakość, która idzie w parze z ekologią. Klienci wybierają RECEVENT, bo wiedzą, że rozwiązania dla reklamy out of home dostarczane przez agencję łączą innowacje z odpowiedzialnością ekologiczną.
Proekologiczna kooperacja z klientami
Dzięki współpracy z ClimatePartner RECEVENT realizuje globalne projekty klimatyczne, wspierając redukcję emisji CO2 w kolejnym aspekcie. W latach 2023–2025 firma sfinansowała działania, które ograniczyły emisję o równowartość 1 143 364 kg CO2. Te projekty obejmują rozwój odnawialnych źródeł energii, ochronę lasów oraz innowacyjne technologie zmniejszające emisję gazów cieplarnianych. Klienci RECEVENT również mogą się włączyć w te działania i wspierać globalne cele klimatyczne swoimi kampaniami reklamowymi.
Firma stale wprowadza nowe rozwiązania, takie jak biodegradowalne opakowania i systemy automatyzacji, które dodatkowo redukują ilość odpadów.
Greening together
– Naszą misją jest tworzenie skutecznych kampanii reklamowych, które są przyjazne dla środowiska. Dbamy o outdoor, bo to nasze podwórko: dosłownie i w przenośni – podsumowuje Dąbrowski.
Zapamiętaj
RECEVENT łączy innowacyjne technologie, zieloną energię i certyfikowane materiały oraz pomaga klientom osiągać ich cele zrównoważonego rozwoju. To więcej niż agencja out of home – to doświadczony partner, który kształtuje przyszłość reklamy w Europie.
Od 16 lat rozwijamy reklamę OOH. Realizujemy kampanie OOH holistycznie, bo tylko takie podejście pozwala osiągnąć więcej za mniej. Budowanie strategii OOH, zarządzanie siecią nośników reklamowych, tysiące metrów kwadratowych wydruków wielkoformatowych – to nasza codzienność.
Materiał partnera