Słowo „retro” pochodzi od łacińskiego przedrostka retro, który dosłownie oznacza „wstecz” lub „w przeszłości”, zwłaszcza w takich słowach jak retrospektywny, czyli odnoszący się do nostalgicznego lub krytycznego spojrzenia w przeszłość. Stephen Brown i John Sherry zdefiniowali retro branding jako „odrodzenie lub wznowienia produktu lub marki usług z poprzedniego okresu historycznego, który jest zazwyczaj, ale nie zawsze, na bieżąco ze współczesnymi standardami wydajności”. To nic innego jak to, jak marki używają przeszłości, by ożywić swój brand i zawładnąć teraźniejszością.
Z tego artykułu dowiesz się:
- co to jest retro marketing i na czym polega jego siła;
- na jakie atrybuty marketingu w stylu retro należy zwrócić szczególną uwagę, by nasza kampania osiągnęła sukces i na długo pozostała w świadomości konsumentów;
- poznasz przykłady kampanii największych firm, które budowały swoje komunikaty, bazując na marketingu nostalgii.