Według analityków rynku, jesteśmy świadkami dynamicznego i znacznego rozwoju platformy wideo w Internecie. Szacuje się, że w 2017 roku wideo wygeneruje 74% łącznego ruchu w sieci. 79% liderów digital marketingu twierdzi, że planuje zainwestować więcej w marketing z wykorzystaniem wideo.*. 93% marketerów wykorzystuje wideo do promocji produktów i usług w prowadzonych kampaniach**. W ten głośny trend wpisuje się serwis Booyka. Jest to kompleksowe narzędzie do przeprowadzania konkursów wideo oparte na silniku YouTube.
Głównym założeniem serwisu jest bycie platformą dla firm, dzięki której mogą one zaangażować swoich klientów do tworzenia treści wideo oraz do wyrażania opinii. Mechanizm głosowania wytwarza realną rywalizację pomiędzy autorami filmów, które startują w konkursach. Dzięki temu firmy mogą liczyć na rozgłos w sieci, który wytworzy się podczas zdobywania głosów w walce o zwycięstwo każdego z uczestników konkursu.
Ponadto, mechanizm głosowania może zostać wykorzystany w konkursie z udziałem filmów będących własnością danej firmy bądź w konkursie z udziałem dowolnie wybranych filmów z biblioteki YouTube. Zestawienie ze sobą najlepszych filmów z YouTube’a to o ciekawy sposób na przeprowadzenie wideo konkursu dla swoich odbiorców oraz na ich zaangażowanie do wyrażenia opinii.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jako narzędzie dla marketerów, stworzenie konkursu na Booyka nie wymaga zaangażowania grafika czy programisty. Interfejs umożliwia dostosowanie szaty graficznej oraz wszystkich niezbędnych informacji o konkursie na podstawie gotowych modułów do uzupełnienia w teksty oraz zdjęcia. Do stworzenia w pełni spersonalizowanego konkursu wystarczy dobry pomysł i kilka minut przed komputerem. Zapewnia to oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy.
Booyka została stworzona przez zespół polskich programistów z łódzkiej firmy Paplus International i jak zapowiadają sami twórcy, choć serwis dopiero pojawił się na rynku, to już trwają dalsze prace nad jego nowymi modułami i funkcjonalnościami.
Planujemy nawiązać współpracę z firmami, które mają na uwadze wzrost znaczenia treści wideo w Internecie, zachęcając je do skutecznego angażowania swojej społeczności poprzez organizowanie konkursów wideo z nagrodami, bądź tworzenia wideo rankingów.
– przekonuje Michał Zwoliński, pomysłodawca produktu.
Booyka jako narzędzie opiera się na wykorzystaniu YouTube, który w dziedzinie wideo marketingu ma wiele do zaoferowania.
- Subskrybenci danego kanału YouTube są powiadamiani automatycznie o nowych filmach. W przeciwieństwie do Facebooka, nie trzeba płacić za dotarcie do swojego subskrybenta
- YouTube jest drugą, największą wyszukiwarką internetową, zaraz po Google
- Średnia długość czasu poświęcona na oglądanie filmu na YouTube wynosi 30 sekund, podczas gdy na Facebook’u są to jedynie 3 sekundy
- Więcej niż 50% ludzi ogląda filmy na swoich tabletach i komórkach za pomocą aplikacji YouTube
Przycisk “play” jest najskuteczniejszym call to action w sieci. Z pomocą swojej społeczności możesz stworzyć niezliczoną ilość pomysłowych klipów ocieplających wizerunek Twojej marki. Wystarczy ją do tego zaangażować.
Więcej informacji o serwisie Booyka: www.booyka.com
* Reuters Institute
**Brainshark