Z obserwacji rynku w ramach badań jakościowych ShoppingShow, które realizowane są w sposób ciągły od 2010 roku, wynika, że coraz bardziej zauważalne stały się pośpiech i zniecierpliwienie wśród konsumentów. Na pozór wydawać by się mogło, że to objaw konsumpcyjnego stylu życia, efekt tzw. makdonaldyzacji, o której jeszcze kilka lat temu rozprawiało i straszyło konsekwencjami wielu badaczy, a dzisiaj przestała już kogokolwiek dziwić. Ale nie, to raczej kształtująca się postawa konsumencka, która wymusza zupełnie nowe podejście do sprzedaży i to na wielu płaszczyznach.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak kupują polscy konsumenci,
- jaką rolę w procesie zakupowym pełnią urządzenia mobilne,
- czym jest u-commerce,
- kim jest i czym się charakteryzuje konsument digitalny,
- czy integracja kanałów online z offline to „kaprys” czy może konieczna strategia sprzedaży.