Głównym bohaterem bieżącego wydania „Marketera+” jest produkt. Bez którego to trudno wyobrazić sobie wszelkie działania marketingowe. To on często przesądza o sukcesie lub porażce prowadzonych działań każdej firmy. To on często przynosi konsumentom skojarzenia związane z konkretną marką. To on stanowi ogromne wyzwanie dla każdego marketera. Jak go okiełznać?

Nasi eksperci dzielą się praktycznymi radami, dzięki którym każdy marketer będzie w stanie skutecznie zarządzać produktem oraz jego ceną. Od narodzin pomysłu na produkt i wprowadzenia go na rynek, przez właściwy rozwój, po wycofanie z rynku – na każdym z tych etapów marketerów czeka niejedno wyzwanie. Przeprowadzamy Czytelników, krok po kroku, przez wszystkie te zawiłości.
Z najnowszego numeru „Marketera+” dowiesz się m.in.:
- jak digitalizacja zmieniła koncepcję marketing mixu,
- czym jest cykl życia produktu i jakie ma znaczenie dla firmy,
- jak sprawić, aby Twój produkt stał się popularny,
- co decyduje o wyborze produktu lub usługi przez konsumenta,
- jakie powinny być role i kompetencje członków zespołu produktowego,
- jak ocenić, które produkty będą miały największą wartość w niedalekiej przyszłości,
- jak sprawić, aby klient w pełni wykorzystał produkt i stał się lojalny,
- po jakie strategie cenowe warto sięgać na różnych etapach cyklu życia produktu,
- co sprawia, że konsument jest w stanie zapłacić za produkt więcej,
- jak dostosować opakowanie do produktu i kanału dystrybucji,
- jak przyciągać uwagę klienta do produktu w miejscu sprzedaży.
Zamów numer o zarządzaniu produktem i ceną „Marketera+”
Praktycy dzielą się szeregiem wskazówek, które pomogą Ci wykorzystać trendy, media społecznościowe i badania marketingowe, aby lepiej przygotować się do wprowadzenia produktu na rynek, a później dbać o jego rozwój.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W temacie numeru dodatkowo wyjaśniamy:
- jakie są najważniejsze fazy cyklu życia produktu,
- jak dobierać strategie działań marketingowych w zależności od fazy cyklu życia produktu,
- jak dziś zaprojektować rozwiązania, które będą zaspokajały potrzeby konsumentów w przyszłości,
- jak analizować i wykorzystywać trendy podczas opracowywania konceptu nowego produktu lub usługi,
- jakie pytania powinieneś sobie zadać przed wprowadzeniem nowego produktu na rynek,
- jaką wybrać strategię marketingową na etapie wprowadzania produktu na rynek,
- jak wykorzystać narzędzia społecznościowe do launchu produktu i poinformowania o nim świata,
- jak wykorzystać potencjał bardziej i mniej znanych możliwości platform społecznościowych na etapach projektowania, promowania i rozwijania produktu,
- jaką strategię cenową wybrać podczas wprowadzania produktu na rynek,
- na co zwracać uwagę w procesie kształtowania cen produktów,
- jak można zwiększyć sprzedaż bez obniżania przy tym ceny,
- jak znajomość zachowań konsumentów może wpłynąć na kształtowanie cen,
- jakich błędów nie popełniać podczas kształtowania polityki cenowej,
- jak przez kontekst można budować wartość marki,
- jak sposób prezentacji produktu może wpłynąć na ocenę jego wartości,
- jak dostosować opakowanie produktu do kanału dystrybucji,
- jak wykorzystać opakowanie w komunikacji z konsumentem,
- jak organizować przestrzeń promocyjną w punkcie sprzedaży, aby przyciągać uwagę klienta do produktu,
- jakie są najważniejsze zasady visual merchandisingu,
- jaką rolę odgrywa kolor w projektowaniu miejsca promocji,
- jak działają ludzkie zmysły w miejscu sprzedaży,
- jak dobrać mechanizm promocji konsumenckiej do celów biznesowych,
- jak angażować konsumentów i kreować wizerunek marki wykorzystując promocję konsumencką,
- jak prezentować ofertę produktową i cenę w kreacji e-mailingu,
- jak wykorzystać wiadomości transakcyjne do upsellingu
- kim jest product manager i jakie są jego główne zadania w firmie,
- jakie są najważniejsze obszary, za które jest odpowiedzialny product manager,
- czy typ produktu ma wpływ na pracę product managera,
- jakie są kompetencje idealnego product managera.
W magazynie znajdziesz liczne wskazówki, zestawienia i porady, które w czytelny sposób pomogą Ci zapamiętać najważniejsze informacje z każdego artykułu, które potem możesz wykorzystać w codziennej pracy.
Przydatne mogą być poniższe zestawienia:
- relacje między dystrybucją a komunikacją w nowoczesnym podejściu do narzędzi
marketing mixu, - modele cyklu życia produktu,
- najważniejsze cele marketingowe w poszczególnych fazach cyklu życia produktu,
- jak określić grupę docelową dla produktu i wyselekcjonować odpowiednie pomysły,
- najpopularniejsze rodzaje trendów,
- model rozprzestrzeniania się nowych trendów w społeczeństwie,
- niezbędnik marketera analizującego trendy,
- jak wykorzystać social monitoring do oceny potencjału rynku,
- jak wykorzystać media społecznościowe w procesie customer success management,
- strategie ustalania cen na podstawie relacji jakości do ceny,
- przykłady wykorzystania strategii cenowych do wejścia na rynek z nowym produktem,
- strategie cenowe kształtowane na podstawie znajomości zachowań konsumenta,
- pytania pomocnicze, na które warto odpowiedzieć sobie w procesie kształtowania cen,
- pytania, które warto sobie zadać, aby dopasować opakowanie do kanału dystrybucji,
- w jakich sytuacjach warto skorzystać z promocji w miejscu sprzedaży,
- jak się dowiedzieć, dlaczego odbiorcy nie otwierają Twoich e-mailingów.
Zamów numer o zarządzaniu produktem i ceną „Marketera+”
Oprócz tematu numeru kontynuujemy także stałe cykle.
Nasi eksperci Wojtek Walczak i Paweł Sala wyjaśnią:
- na jakie kluczowe pytania musisz sobie odpowiedzieć, aby zrozumieć konsumenta,
- jakie cechy powinien mieć dobry insight i gdzie go szukać,
- jak budować pozytywne skojarzenia wokół marki,
- czy na pewno wiarygodność jest zawsze najważniejsza w komunikacji,
- w jaki sposób można budować wiarygodność w komunikacji e-mailowej,
- jakie są najlepsze przykłady budowania wiarygodności w e-mail marketingu.
W felietonie Jacka Szlaka przeczytasz m.in. o tym:
- jakie są najważniejsze cechy polskiego konsumenta,
- co odgrywa coraz większą rolę w decyzjach zakupowych Polaków,
- dlaczego warto przyglądać się dużym markom i czerpać wiedzę z ich działań,
- jakie problemy wiążą się z tworzeniem spójnego środowiska wielokanałowej
sprzedaży.
Magazyn tworzą praktycy, którzy są na bieżąco z najważniejszymi trendami. Dzięki czemu masz pewność, że wraz z lekturą „Marketera+” zdobędziesz w pełni praktyczną i aktualną wiedzę.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Autorami najnowszego wydania Marketera+ są:
Marcin Andrzejczyk, Jan Czerniawski, Michał Dziekoński, Marcin Kociuba, Łukasz Kosuniak, Maria Kozerska, Agnieszka Kurzemska, Ireneusz Laskowski, Andrzej Falkowski, Dominika Maciejak, Kamila Mazurowska, Agnieszka Ostapowicz, Małgorzata Piwowarska-Pinilla, Paweł Sala, Krzysztof Sobieszek, Olga Springer, Albert Stęclik, Jacek Szlak, Izabela Talmont, Anna Truchlewska, Wojtek Walczak.