Chcesz spróbować swoich sił w branży marketingowej jako content manager? Dowiedz się, jakie umiejętności są niezwykle ważne w tym zawodzie, jakie czekają Cię w nim wyzwania oraz jakie oferuje on możliwości rozwoju kariery.
Z tego artykułu dowiesz się:
- czym zajmuje się content manager,
- jak przygotować się do pracy jako content manager,
- jakie są możliwości rozwoju kariery w tym zawodzie,
- z jakich narzędzi warto korzystać.
Content manager to specjalista, który łączy kreatywność z umiejętnościami strategicznymi. Praca na tym stanowisku wymaga nie tylko talentu do tworzenia angażujących treści, lecz także zdolności zarządzania projektami i analizy danych.
Według raportu Hays Poland „Raport płacowy 2024” stawki na stanowisku content managera pracującego na pełnym etacie kształtują się na poziomie od 12 000 do 16 000 zł brutto miesięcznie w zależności od skali biznesu i firmy.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
O zawodzie content managera opowiadają: Katarzyna Chmielewska-Walas z Altavia Kamikaze + K2, Marcin Cichocki z Agencji Kuźnia, Jadwiga Dabińska-Filipiak z agencji Empressia oraz Angelika Dąbek z agencji Niebieski Lis.
Jak wygląda typowy dzień pracy content managera i co należy do jego obowiązków
Katarzyna Chmielewska-Walas, content team leader w Altavia Kamikaze + K2
Praca content managera może różnić się w zależności od firmy. Codziennie tworzysz i kontrolujesz harmonogramy publikacji, robisz analizy, tworzysz briefy/konspekty, piszesz, zlecasz, odbierasz i redagujesz treści. Sprawdzasz efektywność opublikowanego contentu, robisz raporty i podsumowania.
W naszym dziale codziennie komunikujemy się nie tylko z klientami, lecz także z autorami, bo na każdym projekcie pracujemy ze specjalistą SEO oraz z ekspertem w danej dziedzinie (np. lekarzem, farmaceutą, architektem wnętrz czy specjalistą HR). Stworzenie sieci takich kontaktów jest w naszej pracy bardzo ważne.
Katarzyna Chmielewska-Walas, content team leader w Altavia Kamikaze + K2
Marcin Cichocki, CEO Agencji Kuźnia
Nie ma na sztywno określonych obowiązków, za które jest odpowiedzialny content manager. Ich zakres zależy przede wszystkim od skali firmy i jej działań marketingowych, a także od tego, jak dana organizacja widzi to stanowisko.
Zwykle do obowiązków content managera zaliczamy:
- opracowywanie taktyk content marketingowych,
- tworzenie i dystrybuowanie treści pisanych i graficznych,
- tworzenie content planów,
- redakcję i weryfikację otrzymanego contentu,
- zarządzanie dystrybucją treści w kanałach komunikacji marki,
- zlecanie tworzenia treści do wewnętrznych lub zewnętrznych zespołów copywriterów, redaktorów i grafików,
- bieżącą analitykę efektów osiąganych przez content on-site i off-site oraz wskazywanie rekomendacji do optymalizacji działań.
Często zapomina się o tym, że content manager musi ściśle współpracować z innymi działami firmy, aby zachować spójność komunikacyjną, otrzymywać case’y do opisania oraz móc realizować cele marketingowe i sprzedażowe za pomocą treści.
Marcin Cichocki, CEO Agencji Kuźnia
Jadwiga Dabińska-Filipiak, content manager w agencji Empressia
W dużym skrócie content manager planuje, tworzy i publikuje treści. Nie zawsze bezpośrednio, ale również pośrednio, np. poprzez guest blogging, zarządzanie zespołem kreatywnym, pozyskiwanie partnerów biznesowych czy zlecanie artykułów sponsorowanych. A to tylko niektóre zadania, które można zaliczyć do typowego dnia pracy content managera.
Tym, czym może zająć się bezpośrednio, są:
- strategia treści: research tematów, dobór słów kluczowych, organizacja pracy, kalendarz publikacji, określanie budżetu,
- tworzenie treści: pisanie artykułów blogowych, e-booków, postów do mediów społecznościowych, nagrywanie i montowanie wideo oraz podcastów,
- dystrybucja treści: publikowanie tekstów na stronach internetowych (wewnętrznie i zewnętrznie), wysyłka newslettera, wrzucanie postów do social mediów.
Jadwiga Dabińska-Filipiak, content manager w agencji Empressia
Angelika Dąbek, head of content, Niebieski Lis
Typowy dzień pracy content managera to przede wszystkim tworzenie treści, analiza feedbacku klienta, planowanie treści, publikacja i promocja. Wbrew pozorom te dni są dość różnorodne, bo zmieniają się tematy, wokół których działamy z różnymi klientami.
Warto dodać stałe punkty ulokowane szerzej, w obrębie całego miesiąca, bo nie na samej publikacji treści się kończy. Przed nią należy przygotować plany komunikacji, gdzie w ujęciu miesięcznym rozpisujemy ogólnie content na wszystkie kanały. Obmyślamy, jakie kampanie uruchomimy i gdzie będą potrzebne nowe kreacje reklamowe. Na koniec miesiąca pozostają przygotowanie raportu i analiza.
Angelika Dąbek, head of content, Niebieski Lis
Jakich umiejętności potrzebuje dobry content manager
Katarzyna Chmielewska-Walas
Absolutny must have to poprawność językowa, znajomość ortografii, gramatyki i stylistyki niezależnie od języka, w którym chcesz pracować. Dzisiaj wielu content managerów pracuje także w językach obcych. Współpracują z obcojęzycznymi autorami, dlatego też rośnie znaczenie współpracy z proofreaderami czy korektorami.
W pracy content managera nie chodzi tylko o kreatywność. Musisz łączyć ją z podejściem strategicznym i analitycznym.
Strategię tworzy się i realizuje na podstawie danych. Dlatego konieczna jest znajomość odpowiednich narzędzi. W naszym dziale korzystamy przede wszystkim z programów SEO, takich jak Senuto, Semrush, Ahfres czy Keyword Tool, oraz analitycznych, czyli GA4 i GSC.
Nie można jednak nie wspomnieć o umiejętności słuchania, rozumienia potrzeb i intencji klientów oraz użytkowników. Ważne są sprawna komunikacja, dobra organizacja pracy oraz branżowa intuicja.
Niezwykle przydaje się też umiejętność szybkiego „wgryzienia się” w daną branżę czy tematykę od poziomu podstawowego do zaawansowanego.
Marcin Cichocki
Content manager powinien być przede wszystkim kreatywny oraz mieć rozwinięte zdolności komunikacyjne i analityczne. A jeśli zarządza ludźmi, to powinien też umieć to robić.
Mile widziana jest umiejętność szybkiej adaptacji do zmian. W końcu marketing jest obecnie jednym wielkim chaosem.
Z umiejętności twardych na pewno przydadzą się:
- stosowanie zasad SEO i GEO,
- copywriting i content writing,
- wdrażanie zasad UX,
- wykonywanie researchu opartego na solidnych źródłach (co jest szczególnie istotne w dobie fake newsów i słabych treści hurtowo tworzonych przy pomocy AI),
- sprzedaż i budowanie relacji,
- projektowanie graficzne i choćby podstawowa obsługa narzędzi graficznych,
- zarządzanie projektami wraz ze znajomością popularnych programów do project managementu,
- obsługa WordPressa, narzędzi do mailingu i social mediów oraz programów analitycznych.
Na pewno na tym stanowisku przyda się szeroka wiedza z różnych gałęzi marketingu. Z tego też względu na stanowiskach content managera świetnie sprawdzają się t-shaped marketerzy, którzy w trzonie mają kompetencje contentowe i komunikacyjne, ale wiedzą również, jakimi prawidłami rządzą się systemy reklamowe, SEO czy marketing automation.
Jadwiga Dabińska-Filipiak
Content manager „na miękko” to z pewnością osobnik kreatywny, zorganizowany, komunikatywny, z otwartą głową, na czasie, elastyczny, który łatwo dostosowuje się do trendów. Jeśli zarządza zespołem, to naturalnie przydałyby się umiejętności przywódcze i empatia.
Z umiejętności twardych wymieniłabym świetną znajomość języka, w którym tworzysz treść, analizę danych, projektowanie graficzne oraz efektywne szukanie potrzebnych informacji (nie tylko w sieci!).
Angelika Dąbek
Content manager powinien wykazywać się dobrą znajomością mediów społecznościowych oraz innych obszarów, w których chce działać. Z innych oczywistości – umiejętności pisarski, chociaż w ostatnich latach zdecydowanie dobrze uśmiechnąć się również do Capcuta i opanować sztukę nagrywania oraz montowania angażujących, dynamicznych filmów.
Ważna jest także umiejętność wyboru kluczowych KPI względem platformy, na której działasz, oraz właściwe ich analizowanie i wyciąganie wniosków.
Dodałabym do tego generalnie sprawczość, efektywne zarządzanie projektem i patrzenie w przyszłość pozwalające przewidzieć każdy możliwy scenariusz.
Na koniec umiejętność komunikacji z klientami. Takiej wyczerpującej, kompleksowej, która często naprawdę wiele rzeczy może przyspieszyć i ułatwić.
Brak sprawnego zarządzania i dobrej komunikacji u opiekuna konkretnego projektu to często otwarta droga do mniejszych lub większych kryzysów wynikających wyłącznie z braku zrozumienia się.
Jak AI zmienia pracę content managera
Katarzyna Chmielewska-Walas
Tworzenie wymagających treści za pomocą AI od zera nie jest dobrą i bezpieczną praktyką. Możesz jednak korzystać ze sztucznej inteligencji do porządkowania danych, researchu, podsumowań oraz tworzenia dużej liczby krótkich, podobnych do siebie treści, gdzie skala i czas na ich napisanie są istotnymi czynnikami. Istnieją już na rynku sprawne narzędzia do takich zadań.
AI może Ci ułatwić organizację pracy, a także przyspieszyć wiele procesów.
Marcin Cichocki
Rozwój AI oraz niekontrolowane użycie dostępnych narzędzi przez marketerów i dziennikarzy powoduje jeszcze większy chaos informacyjny, dezorientację, kult fałszu, powierzchowności i powielanych bzdur bezwiednie kopiowanych od halucynującego ChatuGPT.
Narzędzia takie jak ChatGPT, Gemini, Midjourney, rozwiązania AI zaszyte w Canvie, Figmie, Adobe czy cała masa programów opartych na API OpenAI przyśpieszają codzienną pracę content managerów. I głupio byłoby nie umieć z nich korzystać.
Natomiast jest to miecz obosieczny, który rozleniwia marketerów i sprawia, że praca content managera ma w sobie coraz mniej pierwiastka kreatywności, a coraz bardziej przypomina działanie pod dyktando bylejakości i jedynych słusznych tez stawianych przez „nieomylny” chat.
Jadwiga Dabińska-Filipiak
Sztuczna inteligencja pomaga m.in. przełamać blokadę twórczą, planować treść czy napisać poprawny pod względem językowym tekst. Możliwości są ogromne, ale to od tej prawdziwej inteligencji zależy, czy wykorzystasz tę sztuczną właściwie.
Dlatego niezwykle ważna jest nauka właściwego promptowania. Należy też zachować czujność, gdy AI halucynuje.
Angelika Dąbek
Pomijam to, jak AI wspiera naszą pracę od lat w kontekście planowania treści, automatyzacji w jej publikowaniu, analizy i targetowania. Warto zaznaczyć nieustanny rozwój generatywnego AI – ChatGPT i wszystkich narzędzi, które umożliwiają generowanie tekstów, zdjęć czy wideo.
Korzystaj z tego bogactwa, ale z umiarem. W moim przypadku wchodzi w grę przygotowanie szkicu i kluczowych punktów dla branżowego artykułu. Taki szkielet opakowuję później przy pomocy własnej wiedzy oraz kreatywności.
Z jakimi trudnościami spotyka się content manager
Katarzyna Chmielewska-Walas
Nadal trudnością jest udowodnienie na twardych danych, że content działa. Stworzenie modelu atrybucji odzwierciedlającego realny wpływ contentu, np. na sprzedaż, nie jest łatwe. Możesz obserwować wzrost widoczności i ruchu na stronie, możesz śledzić współczynnik odrzuceń (bounce rate), ale ścieżka konwersji bywa pokrętna. Szczególnie w czasach, w których „śmierć SEO” ogłasza się co roku.
Marcin Cichocki
Trudności w pracy content managera? Samodzielne tworzenie treści bez kopiowania całych akapitów z ChatGPT.
A na serio to z całą pewnością zarządzanie ludźmi oraz współpraca z innymi działami firmy w celu pozyskania materiału, na bazie którego powstają treści (zwłaszcza w technicznych branżach).
Obecnie niełatwym zadaniem jest też tworzenie skutecznych taktyk content marketingowych. Świat zmienia się bardzo szybko. Zmieniają się gusta, sposób konsumpcji treści oraz oczekiwania i potrzeby grup odbiorców treści.
Z tego powodu content manager musi jeszcze mocniej nadążać za trendami, wgryzać się w buyer persony i rozumieć ludzi, do których kieruje content. Im bliżej nich będzie, tym skuteczniejsze będą jego działania.
Jadwiga Dabińska-Filipiak
Wyzwaniem jest ciągłe wymyślenie czegoś, co „żre” – wstrzelanie się w odpowiednim czasie w odpowiednie miejsce z odpowiednim tematem. Możesz zaplanować świetny artykuł kilka miesięcy wprzód tylko po to, żeby kilka dni przed publikacją zupełnie zmienić koncepcję. Albo wpadasz na najlepsze pomysły poza standardowymi godzinami pracy. Ta nieprzewidywalność jest chyba najtrudniejsza.
Angelika Dąbek
Zarządzanie projektem i komunikacja z klientami to wymagające obszary. Plus organizacja czasu pracy. To zajęcie, w którym łatwo wpaść w pułapkę bieżączki, rozdrabniania się i tracenia flow. Te rzeczy są sporymi wyzwaniami – warto być na nie gotowym.
Jakie kroki należy podjąć, aby rozpocząć karierę jako content manager
Katarzyna Chmielewska-Walas
Podstawą są kompetencje językowe oraz ciekawość tego, jak działa internet i jego użytkownicy. Idealna droga to prowadzenie własnej strony i nauka w praktyce, co działa, a co nie.
Spróbuj praktyk w agencjach digitalowych, u wydawców lub po stronie klienta w działach contentowych. Ja zaczynałam w analogowej prasie w momencie przełomu, w którym musiała odnaleźć swoje miejsce w internecie.
Marcin Cichocki
Kluczem jest pozyskanie opisanych wcześniej miękkich i twardych umiejętności, zdobycie lub stworzenie portfolio, poznanie najpopularniejszych narzędzi i wyjście z inicjatywą w rekrutacji.
Im bardziej uwiarygodnisz się w oczach rekrutera, tym lepiej dla Ciebie. Najpierw jednak trzeba zdobyć jego uwagę. Wszystko, co może pozytywnie wyróżnić Cię na rynku, jest na wagę złota.
Przykładowo – podczas ostatniej rekrutacji na stanowisko marketing consultanta w Agencji Kuźnia kilku kandydatów wyróżniło się na pierwszym etapie poprzez wysłanie nam CV w barwach naszej firmy. Zawsze to +1 do łechtania ego decydenta.
Jadwiga Dabińska-Filipiak
Naucz się tworzyć. Wybierz konkretną ścieżkę, np. pisanie, grafikę czy wideo i konsekwentnie nią podążaj. Rozwijaj umiejętności, przejdź różne kursy, weź udział w kilku konferencjach. Stwórz portfolio i uwierz w siebie.
Angelika Dąbek
Na starcie dobrze jest zdecydować, w jakim kierunku chcesz podążać. Praca w zespole marketingu po stronie marki czy w agencji? A może marzy Ci się freelancing?
Na początku agencja albo dobry dział marketingu w firmie mogą być dobrą podkładką pod zdobycie podstawowej wiedzy i doświadczenia, faktyczne poznanie tego świata. Trzeba zderzyć się z tą rzeczywistością, gdzie jednak większość dni spędza się po prostu za biurkiem.
W miarę upływu czasu warto zacząć budować swoje portfolio. Na starcie może to być nawet profil na Instagramie.
W jaki sposób uczyć się fachu content managera?
Katarzyna Chmielewska-Walas
Każdego fachu najlepiej uczyć się w praktyce pod okiem doświadczonego mentora. Dziś możesz studiować digital marketing, a nawet są podyplomowe studia z content marketingu.
Nie mam jednak przekonania, że taki dyplom ma na rynku realną wartość. W trakcie rekrutacji do zespołu zawsze patrzę na to, co człowiek robił, a nie co studiował. Jeśli nawet nie miał dużego doświadczenia zawodowego, ale prowadził swój blog, udzielał się w wolontariacie i tworzył treści promocyjne np. dla fundacji, będzie dla mnie atrakcyjnym kandydatem.
Marcin Cichocki
Na pewno nie polegałbym wyłącznie na jednym źródle wiedzy. Z im większej liczby pieców będziesz jeść chleb, tym lepiej.
Z książek polecam absolutną podstawę w tej materii – „Marketing” Philipa Kotlera i Kevina Lane Kellera. Poza tym warto czytać książki o psychologii, zwłaszcza behawioralnej, o sprzedaży i generalnie o komunikacji cyfrowej.
Polecam też nieskromnie moją najnowszą książkę „Mind hacking. Przekonaj małpy, żeby oddały ci swoje banany!”. Upchnąłem tam mnóstwo insightów przydatnych w pracy marketerów.
Natomiast kwestie stricte marketingowe są wtórne. Narzędzia marketingowe się zmieniają, wraz z nimi taktyki content marketingowe, ale zasady psychologii, sprzedaży i biznesu, które są podwaliną marketingu, pozostają niezmienione. Warto więc najpierw zrozumieć sedno pracy content managera, a dopiero później zająć się szlifowaniem warsztatu.
Jadwiga Dabińska-Filipiak
Najpierw naucz się podstaw marketingu (możesz iść na studia, przeczytać książkę Kotlera lub wziąć udział w szkoleniu – wyciągnij z nich to, co dla Ciebie ważne, a resztę zapomnij).
Po ogarnięciu podstaw po prostu bądź na bieżąco. Obserwuj, eksperymentuj, bierz udział w webinarach i konferencjach, pytaj, podważaj.
Niestety w różnych materiałach edukacyjnych nawet po kilku tygodniach (a co dopiero latach…) od publikacji są już w nich przestarzałe informacje – opisy programów, których już nie ma, albo metody, które obecnie po prostu nie działają.
Nie wierz też we wszystko, co przeczytasz w książce, lub obejrzysz na TikToku. ;)
Angelika Dąbek
Dzisiaj po prostu czytam serwisy branżowe, obserwuję fajne grupy na Facebooku, super profile na Instagramie: od Oli Foryś (wildrocks) po Artystę na socialu czy inne osoby, które na bieżąco dzielą się swoją wiedzą.
Kariera content managera – jakie są możliwości rozwoju
Katarzyna Chmielewska-Walas
Możesz pracować w agencji lub po stronie klienta, możesz być freelancerem. Istnieją wielkie platformy zakupowe, w których zarządzanie treścią jest złożonym procesem i niewielkie e-commerce, gdzie wszystko kręci się wokół jednego firmowego bloga.
Rozwój kariery zależy od tego, czy będziesz specjalizować się w określonej tematyce czy formie, czy postawisz na uniwersalność. Każda droga ma swoje plusy i minusy.
W świecie, w którym walka o naszą uwagę toczy się w każdej sekundzie, dobra strategia mająca na celu budowanie zaufania do marki będzie niedługo niezbędna. Już teraz jest to ważne, a z czasem stanie się tylko bardziej powszechne. Myślę, że widać coraz większe zrozumienie dla tego faktu. Oznacza to więcej pracy dla content managerów.
Marcin Cichocki
Wszystko zależy od Twoich kompetencji oraz potencjału firmy, w której pracujesz. Możesz zostać head of content, marketing managerem, a nawet CMO.
Jadwiga Dabińska-Filipiak
Możesz pójść w różne kierunki, zarówno jako pojedynczy ekspert, jak i lider zespołu kreatywnego. Możesz rozwinąć swoją karierę do dyrektora kreatywnego, head of content czy brand managera.
Angelika Dąbek
Możliwości rozwoju jest wiele i w różnych kierunkach. Możesz piąć się w górę: z content managera na seniora albo content directora całej organizacji. Możesz też pokierować swoją karierą w kontekście zawężenia specjalizacji: od SEO po social media specjalistę czy stratega.
Chcesz zostać content managerem? Oto kilka porad na początek
Katarzyna Chmielewska-Walas
Działaj praktycznie, eksperymentuj, podpatruj konkurencję.
Marcin Cichocki
Naucz się robić rzetelny research, nie polegaj na pierwszych lepszych opiniach i zachowaj krytyczność wobec autorytetów. Poza tym interdyscyplinarność, otwarta głowa i determinacja działają cuda.
Jadwiga Dabińska-Filipiak
Nastaw się na scenariusz, w którym jednego dnia nie wiesz, w co włożyć ręce, a drugiego wykorzystujesz wszystkie możliwości obrotowego fotela i czekasz na choć jeden koncept, który pojawi się w głowie. To nie jest łatwa praca, ale przynosi satysfakcję!
Ile zarabia content manager na początku kariery?
Katarzyna Chmielewska-Walas
Stawki początkowe dla juniorów na poziomie entry level nie odbiegają od innych juniorskich stawek w branży marketingowej, krótko mówiąc: nie są wysokie. Szanse na dobre zarobki rosną, gdy możesz pochwalić się ekspercką wiedzą w jakiejś branży i/lub biegłą znajomością języka obcego. I mówimy tu o znajomości na poziomie np. swobodnego tworzenia treści przeznaczonych do komunikacji B2B.
Jaki rodzaj umowy jest najlepszy na początku kariery jako content manager?
Katarzyna Chmielewska-Walas
Jeśli nie masz już statusu studenta, polecam prowadzenie JDG. Jest to szkoła życia. Nikt nas w szkole nie uczy, czym jest VAT, podatek dochodowy, czym jest przychód, koszt i dochód oraz jak wypełnić PIT. Własna działalność to przyspieszony kurs finansowej dojrzałości. Ponadto umożliwia czerpanie dochodów z różnych źródeł i łatwiejszy dostęp do zleceń od firm.
Marcin Cichocki
Nie zakładaj od razu JDG bez 100-procentowej pewności, że zdobędziesz zatrudnienie. Na początku bezpieczniejszym rozwiązaniem są inkubatory przedsiębiorczości. Rynkowym standardem są umowa zlecenie oraz B2B.
Narzędzia niezbędne w codziennej pracy content managera
Katarzyna Chmielewska-Walas
Zdecydowanie przyda się grupa narzędzi do analizy słów kluczowych, czyli wszystkie te, które pokazują search volume dla określonych zapytań, frazy główne, frazy poboczne czy pytania do fraz, a także Google Trends. Wbrew pozorom takie narzędzia są przydatne nawet osobom, które pracują wyłącznie w socialach.
Oprócz tego narzędzia językowe typu LangugeTool i programy analityczne poświęcone poszczególnym kanałom dystrybucji (organic, paid, social).
Marcin Cichocki
Narzędzi marketingowych jest mnóstwo i głupio byłoby uczyć się obsługi każdego z nich. Poznaj przede wszystkim te najczęściej stosowane: Mailerlite, Senuto, Surfer SEO, Contadu, Capcut, Canva, Figma, Google Analytics, Google Search Console, META Business Suite, Google Ads, Figjam, Miro, ScreamingFrog, Linkhouse, Whitepress.
Jadwiga Dabińska-Filipiak
Narzędzia, które są niezbędne w codziennej pracy content managera, to przede wszystkim:
- kartka papieru (w formie fizycznej lub online),
- Figma,
- Canva,
- Trello,
- intuicyjny CMS,
- narzędzia wspomagające zarządzanie treścią w mediach społecznościowych.
Angelika Dąbek
Potrzebne Ci będą:
- Narzędzia do tworzenia i edycji grafiki – jak pracuję w Inkscape (narzędzie do grafiki wektorowej), czasem też w Canva Pro.
- Capcut – nie da się bez niego obyć, jeżeli jako content manager tworzysz również rolki.
- Kalendarz Google – do planowania zadań. Jest ich dużo, zwłaszcza jeżeli poza bieżączką ma się większe zadania z kamieniami milowymi rozkładającymi się na dłuższy okres.
- Google meet – wiadomo, spotkania w większości przeniosły się do online’u.
- Google Keep – pełni u mnie funkcję takiego kubełka, żeby nie powiedzieć „śmietniczka” na wszystko. Teksty do kreacji reklamowych, luźne teksty do większych kampanii, scenariusze reelsów. Często to właśnie w Google Keep tworzę sobie listę „Ten dzień” w dni, kiedy mam zadania z kalendarza plus bardzo dużo takiej minibieżączki do ogarnięcia, której nie wrzucę do kalendarza (przykładowo „odpisać na e-mail klienta X”).
Źródła wiedzy i grupy w social mediach, które warto obserwować
Katarzyna Chmielewska-Walas
Najbardziej rzetelnym i profesjonalnym źródłem wiedzy jest Content Marketing Institute. Natomiast do pozyskiwania kontaktów i zleceń najlepiej sprawdzają się grupy na Facebooku i LinkedInie.
Marcin Cichocki
Kręcę się głównie po LinkedInie i raczej tam szukałbym osób godnych obserwowania. Z reszty social mediów nie korzystam.
Jadwiga Dabińska-Filipiak
TikTok, Instagram i – jak na millenialsa przystało – Facebook. Nie tylko dla inspiracji, lecz także dla oczyszczenia głowy lub poznania innej perspektywy. Odradzam z kolei wszelkie grupy na Facebooku, bo można przez nie tylko dostać migreny.
Angelika Dąbek
Nie ma mnie raczej na grupach typowo dla content menagerów. Może te: „Rolki, social media, porady, biznes, reklama” i „Laski z branży”. To są dwie grupy, gdzie zawsze po pytaniu uzyskuję odpowiedzi.
Czytaj także:
>> Jak zostać copywriterem i co warto wiedzieć na początku kariery?
>> Jak zostać strategiem i co warto wiedzieć na początku kariery?
>> Jak zostać art directorem i co warto wiedzieć na początku kariery?
>> Jak zostać media plannerem/buyerem i co warto wiedzieć na początku kariery?
>> Jak zostać project managerem i co warto wiedzieć na początku kariery?