Przewaga internetu nad tradycyjną telewizją polega m.in. na dostępie do zaawansowanych technologii, które oferują marketerom znacznie większe możliwości w zakresie precyzyjnego planowania, optymalizacji i raportowania kampanii. Z jakich narzędzi warto skorzystać w 2025 r.?

Systemy brand safety
Brand safety (bezpieczeństwo marki) nabiera szczególnego znaczenia w przypadku reklam wideo, które są nie tylko jednym z najskuteczniejszych, ale i niestety jednym z najbardziej podatnych na ryzyka formatów. Warto zainwestować w narzędzia i technologie z tego zakresu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Systemy antyfraudowe
Reklamy wideo, ze względu na swoje specyficzne cechy (np. wysoką wartość CPM oraz technologię emisji), są szczególnie narażone na oszustwa. W odpowiedzi na te zagrożenia rozwijają się zaawansowane systemy i technologie antyfraudowe.
Zachowanie użytkowników na stronach docelowych
Prawidłowa optymalizacja kampanii nie może opierać się jedynie na analizie danych z samych emisji. Powinna kłaść także duży nacisk na badanie tego, co użytkownik robi po przejściu na stronę docelową. Istnieje duża liczba narzędzi, które Ci na to pozwolą.
Wspomagające narzędzia AI
Rozwój sztucznej inteligencji zrewolucjonizował sposób, w jaki marketerzy planują, prowadzą i optymalizują kampanie wideo online.
Planowanie kampanii wideo z wykorzystaniem AI:
- Analiza rynku i preferencji odbiorców. Narzędzia takie jak Crimson Hexagon umożliwiają analizę trendów rynkowych oraz preferencji odbiorców.
- Generowanie scenariuszy wideo. AI może wspierać proces twórczy, np. za pomocą narzędzi takich jak ChatGPT czy Copy.ai (dzięki nim przygotujesz propozycje scenariuszy wideo, sugestie sloganów czy pomysły na wizualizację treści).
- Segmentacja odbiorców. Platformy takie jak Facebook Ads czy Google Ads wykorzystują AI do zaawansowanej segmentacji grup odbiorców.
Prowadzenie kampanii z narzędziami AI:
- Automatyzacja zakupu mediów. Technologie programmatic, takie jak The Trade Desk czy DV360, wykorzystują algorytmy AI do automatyzacji procesu zakupu powierzchni reklamowej.
- Personalizacja treści wideo. Platformy takie jak Vidyard czy Wistia wykorzystują AI do tworzenia personalizowanych wideo.
- Optymalizacja formatów i rozmiarów. Narzędzia AI, takie jak Pictory.ai czy Lumen5, automatycznie dostosowują formaty wideo do różnych platform.
Optymalizacja kampanii wideo z AI:
- Analiza wyników w czasie rzeczywistym. Google Analytics 4 czy Mixpanel umożliwiają śledzenie wyników kampanii w czasie rzeczywistym.
- Dynamiczna optymalizacja treści. Adext AI czy Smartly.io automatycznie testują różne wersje reklam wideo i dostosowują je do wyników w czasie rzeczywistym.
- Predykcja wyników kampanii. Algorytmy predykcyjne, wykorzystywane w narzędziach takich jak HubSpot AI czy AdRoll, pomagają przewidzieć skuteczność kampanii na podstawie danych historycznych.
Na co postawić?
Jakie narzędzia z zaprezentowanych w artykule warto wdrożyć, aby maksymalnie zwiększyć efektywność działań? Rekomenduję testowanie rozwiązań opartych na AI. Dzięki precyzyjnej analizie danych i personalizacji w czasie rzeczywistym możemy prowadzić kampanie reklamowe, które są jednocześnie efektywniejsze, bardziej skalowalne i lepiej dopasowane do odbiorców.
Dziś to już nie opcja, ale konieczność. Jak pokazuje raport McKinseya, firmy, które wykorzystują sztuczną inteligencję w działaniach marketingowych, osiągają wzrost ROI o 20–30% w porównaniu z tymi, które nadal polegają na tradycyjnych narzędziach1.
- Arora i in., „In search of cloud value: Can generative AI transform cloud ROI?” – raport McKinseya,
Materiał partnera