Organizacja promocji cenowych powinna być ustrukturyzowanym procesem, mającym charakter cykliczny. Czemu to służy i jak to osiągnąć? Promocje cenowe przede wszystkim powinno się organizować w ramach dążenia do uzyskania konkretnego celu biznesowego. Cel ten powinien zaś być nie tylko zdefiniowany, ale również mierzalny, dlatego wymaga wypracowania efektywnych wskaźników działań promocyjnych. Dzięki analizie tych właśnie wskaźników firmy mogą nie tylko ocenić, czy udało im się osiągnąć zamierzony cel biznesowy, ale też wyciągnąć wnioski na przyszłość, które pozwolą usprawniać kolejne działania promocyjne. Wyłącznie takie systematyczne podejście do organizacji promocji cenowych może być gwarantem trwałego sukcesu.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie są etapy tworzenia skutecznych promocji cenowych,
- co jest kluczem do odpowiedniego zarządzania promocjami,
- dlaczego warto wyraźnie zdefiniować cel promocji cenowej,
- jak tworzyć wskaźniki efektywności działań promocyjnych,
- jak planować i realizować działania promocyjne,
- jak analizować wyniki przeprowadzonych działań promocyjnych na podstawie zdefiniowanych KPI oraz wyciągać z nich wnioski na przyszłość.