Wraz z rozwojem społeczeństwa informacyjnego zaczęło się zmieniać podejście marek do konsumentów. Dotychczasowe rozwiązania marketingowe nie przysługują się już wizerunkowi i sprzedaży tak jak dawniej. Konsumenci żyją szybciej, często zmieniają zdanie i wciąż potrzebują bodźców zakupowych, a posiadanie produktu wiąże się z potwierdzaniem statusu społecznego. Wiele zmian psychologicznych i pokoleniowych oraz technologicznych sprawiło, że tradycyjne działania należało skompilować do zespołu komunikatów. Tak powstał marketing zintegrowany – odpowiedź na wciąż rosnącą i zbyt rozdrobnioną specjalizację preferencji społecznych lub ich skrajny uniwersalizm.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jaki wpływ na marketing miały zmiany społeczne,
- na czym polega kreowanie tożsamości marki,
- czym jest marketing zintegrowany,
- jak stworzyć kampanię kreującą tożsamość marki i opierającą się o marketing zintegrowany.