O marketerach mówi się, że powinni być kreatywni, czyli pomysłowi, twórczy, błyskotliwi. Oczekuje się, że na zawołanie będą rzucać pomysłami na prawo i lewo. I tak się dzieje, bo w ludzkiej naturze jest zapisana umiejętność kreowania, wymyślania, działania. Dlatego też kiedy pojawia się „jakiś” problem w marketingu, natychmiast do głowy przychodzi wiele pomysłów na jego rozwiązanie. Ale czy to właściwa droga? Dowiedz się, jak najpierw znajdować przyczyny problemów, a następnie generować idee.
Z tego artykułu dowiesz się:
- na czym polegają metody 5 why, golden circle oraz dziennikarska i jak dzięki nim zdefiniować marketingowy problem,
- w jaki sposób diagram Ishikawy pomaga zdiagnozować przyczyny niepowodzeń,
- jak generować rozwiązania problemów oraz wybierać te najlepsze,
- kiedy warto korzystać z techniki odwróconej burzy mózgów i metody 635,
- jakie ćwiczenia i operacje umysłowe pomogą pobudzić kreatywność.