Numer 6(50) listopad-grudzień 2021
Temat numeru: Marketing odpowiedzialny społecznie
Liczba stron: 132
- Paulina Goch-Kenawy wyjaśnia, czego marki komercyjne mogą się nauczyć od społecznych, czym różni się koncepcja CSR od zjawiska marek z misją społeczno-kulturową oraz jakie są zasady tworzenia marek komercyjnych z celem społeczno-kulturowym,
- Igor Owczarek w sekcji „Marketing od kulis” opisuje, czym jest i jak wygląda marketing zaangażowany społecznie w Many Mornings oraz o czym warto pamiętać podczas realizacji programów CSR-owych i CRM-owych w firmie.
- Marta Ulman oraz Katarzyna Wąsowska odpowiadają na pytania: kim jest konsument świadomy społecznie, jakie wartości są ważne dla konsumentów kierujących się społeczną odpowiedzialnością, jakie obszary CSR uznają oni za istotne oraz jakimi zasadami należy się kierować w planowaniu działań oraz tworzeniu strategii w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.
- Magdalena Marzec z sekcji „Zdaniem Marketerki" odpowiada na pytanie, dlaczego jej zdaniem do neutralnego światopoglądowo marketingu nie ma już powrotu.
- Katarzyna Misiaszek w sekcji „Marketing od kulis” opisuje, jak wygląda marketing zaangażowany społecznie w Kubocie, jakie działania podejmuje marka w ramach Pride Month i Różowego Października oraz jakie są korzyści z wdrożenia CSR do strategii marki.
- Mateusz Galica i Marta Marczuk wyjaśniają, jak krok po kroku przeprowadzić zieloną transformację w biznesie, odpowiadają na pytanie, jaką nową rolę powinny odgrywać firmy i marki oraz dlaczego nadszedł przełomowy dla marketingu moment, w którym należy przestać słuchać tylko potrzeb konsumenta.
- Oliwia Tran i Kamil Mirowski w sekcji „Case Study” opisują, jak przebiegały i jakie były efekty akcji marki Żywiec „Daj butelce drugie Ż” i kampanii „Wielka Zwrotka Ż” oraz jak zaangażować konsumentów w działania proekologiczne.
- Anna Gorączka w sekcji „Case Study” opisuje szczegółowo, jak działa sklep sieci Żabka zasilany w 100% zieloną energią.
- Leszek Jasiński wyjaśnia, co ma dzisiaj wpływ na prawdziwą wartość produktów i usług, dlaczego w działaniach marketingowych warto poruszać tematy ważne społecznie, w jaki sposób firmy powinny mówić o swoim zaangażowaniu społecznym oraz jak w komunikacji działań CRM-owych wykorzystać marketing automation.
- Konrad Kruczkowski odpowiada na pytania, kiedy CSR może być realną odpowiedzią na problemy marki, a kiedy mamy do czynienia ze zjawiskiem greenwashingu oraz wyjaśnia, jaką rolę w działaniach CSR-owych odgrywa komunikacja, jak ją krok po kroku zaplanować oraz jak branża reklamowa może się zaangażować w CSR.
- Ewa Pniak w sekcji „Case Study” opisuje, jak przebiegała i jakie były efekty akcji marki Brita „Filtrujemy dla Bałtyku” oraz wyjaśnia, jaki jest przepis na dobrą akcję CSR-ową skierowaną do szkół.
- Karolina Kukielska w sekcji „Zdaniem Marketerki" wyjaśnia, dlaczego CSR to długotrwały proces, a nie projekt, z którego trzeba się rozliczyć na koniec kwartału
- Magdalena Olborska w sekcji „Case Study” pokazuje, jak przebiegał i jakie były efekty programu marki Samsung „CyfrOFFy kONtakt”.
- Przemysław Madajczyk wyjaśnia, jakie narzędzia CSR-owe można wykorzystać w strategii działań prosprzedażowych oraz podaje przykłady skutecznych działań CSR-owych i ich wpływ na sprzedaż.
- Tomek Bujok w sekcji „Zdaniem Marketera" wyjaśnia, dlaczego firmy powinny się angażować w CSR
- Magdalena Jabłońska w sekcji „Marketing od kulis” wyjaśnia, jak połączyć CSR z ekonomią społeczną na przykładzie firmy Zeroban.
- Ania Piwowarczyk w sekcji „Marketing od kulis” odpowiada na pytanie, czy w branży marketingowej jest miejsce na przedsiębiorczość społeczną i ilustruję tę odpowiedź przykładem agencji Leżę i Pracuję. Odpowiada także na pytanie, jakie warunki trzeba spełnić, żeby założyć przedsiębiorstwo społeczne.
- Jacek Szlak w swoim felietonie wyjaśnia, dlaczego marketerom tylko się wydaje, że uprawiają CSR, jak długo można ignorować etykę w biznesie, jakie tematy wkrótce zawitają szerzej do strategii CSR-owych firm oraz jaka powinna być misja firmy odpowiedzialnej społecznie.