PLAN MARKETINGOWY B2C:
PLAN MARKETINGOWY B2B:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- 10 kroków do stworzenia skutecznego planu marketingowego w firmie B2B
- Osiągnij cel z GPS-em, czyli jak planować działania marketingowo-sprzedażowe B2B
SPIS TREŚCI:
- Styczeń 2025
- Luty 2025
- Marzec 2025
- Kwiecień 2025
- Maj 2025
- Czerwiec 2025
- Lipiec 2025
- Sierpień 2025
- Wrzesień 2025
- Październik 2025
- Listopad 2025
- Grudzień 2025
Planer marketera – styczeń 2025
⭐️Święta i okazje w styczniu:
- 01.01.2025 – Nowy Rok
- 02.01.2025 – Światowy Dzień Introwertyka
- 04.01.2025 – Dzień Spaghetti
- 06.01.2025 – Trzech Króli, Start Karnawału
- 08.01.2025 – Dzień Sprzątania Biurka, Dzień Elvisa Presleya
- 13.01.2025 – Międzynarodowy Dzień Koszuli
- 14.01.2025 – Światowy Dzień Logiki
- 15.01.2025 – Dzień Wikipedii, Dzień Bajgla
- 16.01.2025 – Dzień Pikantnych Potraw
- 17.01.2025 – Puchar Świata w Skokach Narciarskich ’24/’25 (Zakopane), Museum Selfie Day
- 18.01.2025 – Puchar Świata w Skokach Narciarskich ’24/’25 (Zakopane)
- 19.01.2025 – Puchar Świata w Skokach Narciarskich ’24/’25 (Zakopane), Dzień Popcornu
przeczytaj: Przyciągnij uwagę na dłużej. Jak wykorzystać short social video i UGC w procesie budowania marki - 20.01.2025 – Blue Monday, Dzień Bigosu
- 21.01.2025 – Międzynarodowy Dzień Przytulania, Dzień Babci, Światowy Dzień Śniegu
- 22.01.2025 – Dzień Dziadka
- 23.01.2025 – Dzień Bez Opakowań Foliowych
- 24.01.2025 – Międzynarodowy Dzień Edukacji
- 25.01.2025 – Dzień Sekretarki i Asystentki
- 26.01.2025 – Finał WOŚP
przeczytaj: Maciek Sznitowski: Marka jest obietnicą wartości - 28.01.2025 – Dzień Ochrony Danych Osobowych, Międzynarodowy Dzień Lego
- 29.01.2025 – Chiński Nowy Rok
✅Co warto zrobić w styczniu? Oto kilka pomysłów:
- Noworoczna kampania e-mailowa. Wyślij życzenia noworoczne do wszystkich klientów z bazy z podziękowaniami za współpracę w poprzednim roku.
- Zimowe wyprzedaże. Zaplanuj je i uruchom od połowy stycznia.
- Akcja promocyjna na Dzień Babci i Dzień Dziadka. Zaplanuj i uruchom specjalne promocje z sympatycznymi upominkami dla najbliższych.
- Analiza wyników świątecznych działań marketingowych. Styczeń to idealny czas na analizę wyników świątecznych kampanii i wyciągnięcie wniosków na przyszłość. Podpowiedzi, jak analizować wyniki kampanii reklamowych, znajdziesz w artykułach: Marketing w erze AI. Jak wykorzystywać dane i optymalizować kampanie dzięki sztucznej inteligencji; Google Analytics 4 na miarę Twoich potrzeb. Jak tworzyć celne i pożyteczne raporty oraz skutecznie analizować dane; Jak efektywnie analizować dane z social mediów z wykorzystaniem ChatGPT, Sięgnij też po nr 49 „Marketera+”, czyli kompendium wiedzy o analityce w marketingu.
- Analiza roczna oraz audyt strategii i taktyk marketingowych. Jeśli jeszcze nie masz strategii, dowiedz się, ile kosztuje sukces. Pomoże Ci w tym wiedza z artykułu: Jaka jest cena sukcesu? O elementach i kosztach strategii marketingowej. Sięgnij też po nr 50 „Marketera+” i dodatek o audycie marketingu.
- Analiza trendów na 2025 r. Dowiedz się, jak tropić trendy i insighty konsumenckie online. Przeczytaj „Trendbook marketera. Skuteczne marketing i sprzedaż w 2025 roku”.
- Plan działań na luty. Uwzględnij zbliżające się walentynki, odświeżenie oferty i start kolekcji wiosennych.
- Plan kampanii i specjalnych promocji na walentynki. W ich przygotowaniu pomogą Ci te artykuły: Strategia – taktyka – plan. Jak z głową ułożyć działania marketingowe; Każde pokolenie ma własny… plan. O planowaniu kampanii dla zetek i silversów,
Planer marketera – luty 2025
⭐️Święta i okazje w lutym:
- 02.02.2025 – Dzień Pozytywnego Myślenia, Dzień Handlowca
przeczytaj: Skuteczna sprzedaż online. Jak przenieść tradycyjne metody sprzedaży do świata digital marketingu - 04.02.2025 – Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem
- 06.02.2025 – Dzień Bezpiecznego Internetu
- 09.02.2025 – Międzynarodowy Dzień Pizzy, Finał Super Bowl (USA)
przeczytaj: Forum „Marketera+”: Jak wybrać odpowiedni gadżet w 2024 roku - 13.02.2025 – Światowy Dzień Radia
- 14.02.2025 – Walentynki
- 15.02.2025 – Dzień Singla
- 16.02.2025 – Międzynarodowy Dzień Listonoszy i Doręczycieli Przesyłek
przeczytaj: Jak metody dostawy budują pozytywne doświadczenie klientów - 17.02.2025 – Światowy Dzień Kota
- 21.02.2025 – Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
- 24.02.2025 – Dzień Niespodziewanego Całusa
- 27.02.2025 – Tłusty Czwartek
✅Co warto zrobić w lutym? Oto kilka pomysłów:

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
- Kampania walentynkowa. Uruchom i przeprowadź specjalną promocję lub konkurs z okazji walentynek.
- Odświeżenie oferty i start kolekcji wiosennych. Działania promocyjne uruchom od połowy lutego lub od marca. Przeczytaj artykuły: Jak planować skuteczne działania promocyjne dla e-sklepu oraz Jak pisać ciekawe opisy produktów w e-sklepie? Lista inspiracji i dowiedz się, jak robić to skutecznie.
- Nowe materiały promocyjne. Zleć przygotowanie materiałów promocyjnych na nadchodzący sezon wiosenny. Zadbaj o spójność komunikacji. Przeczytaj artykuły: Efektywny budżet trade marketingowy w praktyce. Jak planować i optymalizować koszty druku materiałów POSM i upominków; Sztuka komunikacji. Jak spójność przekazu łączy ludzi z marką.
- Aktualizacja bazy danych klientów. Przejrzyj i zaktualizuj bazę danych klientów w celu optymalizacji działań marketingowo-sprzedażowych. Przeczytaj artykuły: Bądź jak Sprite i Coca-Cola. Jak korzystać z segmentacji przy budowaniu strategii marki; Jak w erze post-cookies zwiększyć sprzedaż w sklepie dzięki remarketingowi i retargetingowi; Marketing B2H a generowanie leadów. Czy tradycyjna segmentacja klientów jest nadal potrzebna?
- Szkolenie z trendów marketingowych. Na początku miesiąca zorganizuj dla zespołu szkolenia z najnowszych trendów w marketingu.
- Plan działań na marzec. Uwzględnij zbliżające się wydarzenia, w tym: Dzień Kobiet, promocje na pierwszy dzień wiosny, wiosenne wyprzedaże i zbliżające się święta wielkanocne.
- Przygotowanie kampanii na Dzień Kobiet i opracowanie wiosennych promocji. Praktyczne poradniki o skutecznych akcjach promocyjnych i prosprzedażowych w B2B i B2C przeczytasz w „Marketerze+”, nr 46.
Planer marketera – marzec 2025
⭐️Święta i okazje w marcu:
- 01.03.2025 – Dzień Doceniania Pracownika, Ostatnia Sobota Karnawału
- 02.03.2025 – Zakończenie ferii zimowych 2024/2025, 97 Gala rozdania Oscarów
przeczytaj: Pora na lo-fi content, czyli jak autentyczność wygrywa z wysokim budżetem - 03.03.2025 – Międzynarodowy Dzień Pisarzy, Światowy Dzień Przyrody
- 05.03.2025 – Dzień Teściowej, Dzień Dentysty, Popielec
- 08.03.2025 – Dzień Kobiet
- 10.03.2025 – Dzień Mężczyzn
- 11.03.2025 – Światowy Dzień Drzemki w Pracy
- 15.03.2025 – Światowy Dzień Konsumenta
- 18.03.2025 – Europejski Dzień Mózgu, Światowy Dzień Recyklingu
- 20.03.2025 – Dzień Bez Mięsa, Równonoc wiosenna
- 21.03.2025 – Pierwszy Dzień Wiosny, Dzień Wagarowicza
- 22.03.2025 – Światowy Dzień Wody, Godzina dla Ziemi
- 31.03.2025 – Zmiana czasu z zimowego na letni
✅Co warto zrobić w marcu? Oto kilka pomysłów:
- Kampania na Dzień Kobiet. Uruchom i przeprowadź specjalną kampanię, promocję lub event dla kobiet. Sprawdź, jak mierzyć wyniki wydarzenia – przeczytaj artykuł Eventowe puzzle, czyli jak zaplanować wydarzenie krok po kroku.
- Wiosenne promocje. Zaplanuj i uruchom wiosenne kampanie i promocje w mediach digitalowych i tradycyjnych.
- Przegląd lub wdrożenie programu lojalnościowego. Zrób przegląd lub przemyśl wdrożenie programu lojalnościowego w firmie. Poznaj praktyczne wskazówki, aktualne trendy związane z lojalnością i utrzymaniem klientów, a także najnowszą edycję corocznego raportu o programach lojalnościowych. Zajrzyj do tematu „Lojalność i utrzymanie klienta” w bazie wiedzy na stronie www.marketerplus.pl.
- Wiosenne wyprzedaże. Zaplanuj je i uruchom od końca marca lub połowy kwietnia.
- Start kolekcji letnich. Zaplanuj je i uruchom działania w drugiej połowie kwietnia.
- Kampania wielkanocna. Przygotuj i rozpocznij kampanię na Wielkanoc.
- Analiza konkurencji. Przeprowadź dogłębną analizę działań konkurentów i przygotuj raport z rekomendacjami działań na kolejne miesiące. Jak przeprowadzić analizę konkurencji, dowiesz się z artykułów: Odczaruj analizę konkurencji. Jak wykorzystać w swojej strategii wiedzę o cenach i ofercie innych uczestników rynku oraz Jak analizować konkurencję w SEO i na co zwracać szczególną uwagę.
- Plan działań na kwiecień. Uwzględnij zakończenie wiosennych wyprzedaży, start kolekcji letnich czy okazje takie jak Międzynarodowy Dzień Ziemi.
Planer marketera – kwiecień 2025
⭐️Święta i okazje w kwietniu:
- 01.04.2025 – Prima Aprilis
- 02.04.2025 – Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
- 04.04.2025 – Światowy Dzień Bezdomnych Zwierząt
- 07.04.2025 – Światowy Dzień Zdrowia
- 12.04.2025 – Dzień Czekolady
- 13.04.2025 – Niedziela Palmowa
przeczytaj: Traf wprost do swojego klienta. Jak wiedza o SEM pozwala tworzyć lepsze kampanie w social mediach - 15.04.2025 – Światowy Dzień Trzeźwości
- 17.04.2025 – Światowy Dzień Kostki Rubika, Wielki Czwartek
- 18.04.2025 – Wielki Piątek
- 19.04.2025 – Wielka Sobota
- 20.04.2025 – Wielkanoc
przeczytaj: Marketing nakierowany na społeczność. Jak skutecznie współpracować z nano- i mikroinfluencerami - 21.04.2025 – Lany Poniedziałek, Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji
- 22.04.2025 – Międzynarodowy Dzień Ziemi
- 23.04.2025 – Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
- 25.04.2025 – Dzień Pingwina
- 27.04.2025 – Dzień Zięcia, Dzień Grafika
przeczytaj: David Airey: Sercem projektu zawsze jest relacja między klientem a projektantem - 29.04.2025 – Międzynarodowy Dzień Tańca
✅Co warto zrobić w kwietniu? Oto kilka pomysłów:
- Analiza działań przeprowadzonych w pierwszym kwartale. W tym miesiącu dokonaj przeglądu i oceny wyników działań marketingowych podjętych w okresie styczeń–marzec. To także idealny moment na przegląd celów ogólnych i szczegółowych. Dowiedz się, jakie strategie i pomysły wdrożyć w planie marketingowym, aby poprawić efekty działań i przyspieszyć wzrost biznesu – przeczytaj artykuł Sztuka łączenia kreatywności z analizą danych. Jak skutecznie wykorzystać mały budżet w kampanii digitalowej. Sprawdź też, jak skutecznie skalować kampanię w Google Ads i nie przepalać budżetu. Najważniejsze wskazówki znajdziesz w tekście 9 wskazówek, jak rozsądnie alokować środki i zwiększać efektywność kampanii w Google Ads.
- Start letnich kolekcji. Działania promocyjne uruchom w drugiej połowie kwietnia.
- Aktywacje i kampanie na majówkę. Pamiętaj, że w maju przypada długi weekend (niektórzy rozpoczną go już pod koniec bieżącego miesiąca). Początek kwietnia to ostatni dzwonek, żeby zaplanować, a następnie uruchomić kontekstowe akcje promocyjne związane z majówką i Dniem Grilla ;).
- Przygotowania do sezonu wakacyjnego. Rozpocznij planowanie kampanii, promocji i eventów na wakacje.
- Minikampania na Dzień Ziemi. Przygotuj np. zniżki na produkty ekologiczne lub akcję sadzenia drzew. Przeczytaj artykuły: Odpowiedzialność społeczna jako fundament relacji B2B i Nowe życie produktów, czyli re-commerce i reverse logistics.
- Aktualizacja strategii content-marketingowej i SEO. Przejrzyj i zaktualizuj strategię tworzenia treści. Przydatne informacje z tego zakresu znajdziesz m.in. w artykułach: E-E-A-T, czyli jak tworzyć treści B2B, aby jednocześnie dbać o wiarygodność i pozycję w wyszukiwarce; SEO w dobie AI. Jak optymalizować i pozycjonować treści dzięki sztucznej inteligencji; Intuicja kontra dane, czyli jak efektywnie zoptymalizować stronę internetową bez szkodliwych „misiów”; Mózgolubne posty w social mediach. Jak przyciągnąć uwagę cyfrowego zombie. Sprawdź też nr 62 „Marketera+” o content marketingu i copywritingu w erze AI.
- Plan działań na maj. Uwzględnij zbliżające się wydarzenia, w tym majówkę i Dzień Matki.
Planer marketera – maj 2025
⭐️Święta i okazje w maju:
- 01.05.2025 – Święto Pracy
- 02.05.2025 – Dzień Flagi RP, Dzień Grilla
- 03.05.2025 – Święto Konstytucji 3 Maja
- 04.05.2025 – Dzień Dronów, Międzynarodowy Dzień Strażaka
przeczytaj: Sunny Bonnell: Wizja jest najlepszą formą przywództwa - 06.05.2025 – Europejski Dzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
- 08.05.2025 – Dzień Bibliotekarza i Bibliotek
- 09.05.2025 – Dzień Unii Europejskiej
- 12.05.2025 – Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek
- 15.05.2025 – Międzynarodowy Dzień Rodzin
- 17.05.2025 – Międzynarodowy Dzień Telekomunikacji
- 18.05.2025 – Dzień Whisky
przeczytaj: Social media krzyczą: „Otwórz się na nowe!”. 5 spostrzeżeń na 2024 rok - 19.05.2025 – Dzień Dobrych Uczynków
- 20.05.2025 – Światowy Dzień Pszczół
- 21.05.2025 – Międzynarodowy Dzień Herbaty
- 26.05.2025 – Dzień Matki
- 31.05.2025 – Europejski Dzień Sąsiada, Światowy Dzień bez Tytoniu, Dzień Projektanta Stron Internetowych
✅Co warto zrobić w maju? Oto kilka pomysłów:
- Promocje i aktywacje na Dzień Matki. Uruchom specjalne promocje i zorganizuj aktywację konsumencką w mediach społecznościowych związaną z Dniem Matki (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają). Przeczytaj artykuł o story-driven contencie, czyli strategiach i taktykach socialmediowych, które zapadają w pamięć.
- Kampania na Dzień Dziecka. Zaplanuj i uruchom kampanię promocyjną skierowaną do dzieci i ich rodziców (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają).
- Aktualizacja strategii socialmediowych. Maj to także dobry moment na audyt kanałów społecznościowych marki i odświeżenie strategii socialmediowej. Przemyśl, co można zrobić lepiej – pomogą Ci w tym artykuły: Narzędzia AI w pracy social media marketera. Co zrobić, aby sztuczna inteligencja stała się Twoim osobistym asystentem; Biznes B2B w mediach społecznościowych – jak robić to dobrze. Sprawdź też nr 63 „Marketera+” o algorytmach mediów społecznościowych.
- Plan działań na czerwiec. Uwzględnij zbliżające się wydarzenia, w tym zakończenie roku szkolnego, pierwszy dzień lata i Dzień Ojca.
Planer marketera – czerwiec 2025
⭐️Święta i okazje w czerwcu:
- 01.06.2025 – Dzień Dziecka, Dzień Bez Alkoholu
przeczytaj: Jak budować PR e-sklepu, gdy Twoi klienci dopiero nauczyli się mówić? O komunikacji do pokolenia alfa - 02.06.2025 – Dzień Bez Krawata
- 04.06.2025 – Dzień Wolności i Praw Obywatelskich, Dzień Drukarza
- 05.06.2025 – Dzień Ochrony Środowiska
- 08.06.2025 – Zielone Świątki, Dzień Informatyka
przeczytaj: AI uczy zadawania pytań, czyli jak sztuczna inteligencja wpłynie na przyszłość marketingu - 09.06.2025 – Dzień Księgowego
- 13.06.2025 – Piątek Trzynastego
- 14.06.2025 – Światowy Dzień Krwiodawcy
- 15.06.2025 – Międzynarodowy Dzień Surfingu
przeczytaj: Forum „Marketera+”: Eventy w 2024 roku – zmiany, trendy, wyzwania - 18.06.2025 – Międzynarodowy Dzień Sushi
- 19.06.2025 – Boże Ciało
- 21.06.2025 – Najdłuższy Dzień Roku
- 22.06.2025 – Pierwszy Dzień Lata
przeczytaj: Marcin Kalkhoff: Branding w e-commerce w 2024 roku - 23.06.2025 – Dzień Ojca
- 25.06.2025 – Dzień Marynarza
- 27.06.2025 – Zakończenie Roku Szkolnego, Międzynarodowy Dzień Mikro-, Małych i Średnich Przedsiębiorstw
- 29.06.2025 – Dzień Szwagra
przeczytaj: Ash Rathod: Wszyscy możemy stać się lepszymi opowiadaczami
✅Co warto zrobić w czerwcu? Oto kilka pomysłów:
- Event i aktywacje konsumenckie na Dzień Dziecka. Zorganizuj event lub kampanię połączoną z aktywacją konsumencką z okazji Dnia Dziecka (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają). Przeczytaj, jak wykorzystać w projektowaniu wydarzeń wiedzę o mózgu. Pobierz też za darmo naszą cykliczną publikację „Przewodnik po nowoczesnych eventach”. Sprawdź temat „Event marketing” w bazie wiedzy na stronie www.marketerplus.pl.
- Start kampanii wakacyjnych. Uruchom letnie kampanie i promocje związane z początkiem lata i zakończeniem roku szkolnego. Przeczytaj artykuł: Lekcje dla marketera #2: jak aktywizować klientów w wakacje.
- Kampania na Dzień Ojca. Zorganizuj specjalne promocje czy wydarzenia związane z Dniem Ojca (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają).
- Event dla klientów B2B. Zaplanuj i zorganizuj specjalne wydarzenia dla kluczowych klientów w celu wzmocnienia relacji. Przeczytaj artykuł: Scenariusz eventu B2B, czyli jak krok po kroku zaplanować wydarzenie biznesowe i dowiedz się jakie są dobre praktyki w planowaniu i organizacji wydarzeń B2B.
- Plan działań na lipiec. Uwzględnij udział marki w wakacyjnych festiwalach muzycznych. Zainspiruj się kampanią zaprezentowaną w artykule: Energia festiwali. Jak Tiger Energy Drink zmienia strategię komunikacji. Pamiętaj także o innych okazjach, m.in. o Światowym Dniu Pocałunku, Dniu Bez Telefonu Komórkowego czy Światowym Dniu Emoji – to ciekawe okoliczności np. do przeprowadzenia konkursów konsumenckich.
Planer marketera – lipiec 2025
⭐️Święta i okazje w lipcu:
- 01.07.2025 – Międzynarodowy Dzień Reggae
- 02.07.2025 – Światowy Dzień UFO
- 03.07.2025 – Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych
- 05.07.2025 – Start Tour de France
- 06.07.2025 – Światowy Dzień Pocałunku
przeczytaj: Maciek Sznitowski: Branding w e-commerce w 2024 roku - 09.07.2025 – Dzień Chodzenia do Pracy Inną Drogą
- 13.07.2025 – Dzień Frytek
przeczytaj: Anna Stachurska: Optymalizacja konwersji i CX w 2024 roku - 15.07.2025 – Dzień Bez Telefonu Komórkowego
- 17.07.2025 – Światowy Dzień Emoji
- 18.07.2025 – Światowy Dzień Słuchania
- 20.07.2025 – Międzynarodowy Dzień Szachów
przeczytaj: Tomasz Graszewicz: To dopiero początek rewolucji AI w marketingu - 25.07.2025 – Dzień Bezpiecznego Kierowcy
- 27.07.2025 – Koniec Tour de France
przeczytaj: UX to za mało. Jak zadbać o customer experience w e-commerce - 30.07.2025 – Międzynarodowy Dzień Przyjaźni
✅Co warto zrobić w lipcu? Oto kilka pomysłów:
- Analiza i podsumowanie działań przeprowadzonych w drugim kwartale. Przeanalizuj wyniki po drugim kwartale. To także idealny moment na przegląd marketingowych celów ogólnych i szczegółowych po pierwszym półroczu.
- Plan kampanii „Powrót do szkoły”. Lipiec to dobry czas, aby zaplanować kampanie związane z powrotem do szkoły (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają). Przeczytaj poradnik, jak wykorzystać potencjał materiałów back to school do prezentacji własnej marki.
- Obecność marki na letnich festiwalach muzycznych. W lipcu odbywają się np. Open’er Festival w Gdyni, Męskie Granie czy Festiwal Nowa Muzyka w Katowicach.
- Audyt i optymalizacja strony internetowej. Przeprowadź lub zleć audyt swojego sklepu internetowego albo witryny firmowej. Oto kilka artykułów, które przybliżą Ci te zagadnienia: Audyt UX krok po kroku. Jak samemu znaleźć słabe punkty e-commerce i je usprawnić; Audyt UX i marketingu w sklepie internetowym – daj się skusić, UX to za mało. Jak zadbać o customer experience w e-commerce; 7 błędów w UX writingu. Jak ich uniknąć i pisać użyteczne teksty do interfejsu e-sklepu. Sięgnij też po nr 53 „Marketera+” o UX.
- Letnie wyprzedaże. Rozpocznij je w drugiej połowie lipca.
- Plan działań na sierpień. Uwzględnij wprowadzenie zmian na stronie czy w sklepie po audycie, obecność marki na sierpniowych festiwalach muzycznych i zbliżające się okazje, np. Światowy Dzień Optymisty czy Europejski Dzień Języków.
Planer marketera – sierpień 2025
⭐️Święta i okazje w sierpniu:
- 01.08.2025 – Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego
- 02.08.2025 – Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara
- 12.08.2025 – Międzynarodowy Dzień Młodzieży, Światowy Dzień Pracoholizmu
- 13.08.2025 – Międzynarodowy Dzień Osób Leworęcznych
- 14.08.2025 – Dzień Energetyka
- 15.08.2025 – Wniebowzięcie NMP, Święto Wojska Polskiego
- 19.08.2025 – Światowy Dzień Fotografii
- 21.08.2025 – Światowy Dzień Optymisty
- 22.08.2025 – Dzień Pracownika Ochrony
- 24.08.2025 – Dzień Windowsa
przeczytaj: Kupisz, bo mnie lubisz. O sprzedającej marce osobistej w e-commerce - 26.08.2025 – Międzynarodowy Dzień Psa, Europejski Dzień Języków
- 28.08.2025 – Dzień Lotnictwa
- 30.08.2025 – Dzień Taksówkarza
- 31.08.2025 – Dzień Solidarności i Wolności
przeczytaj: Alex Smith: Strategia polega na dostarczeniu wartości, za którą klienci są skłonni zapłacić
✅Co warto zrobić w sierpniu? Oto kilka pomysłów:
- Start kolekcji jesiennych. Działania promocyjne uruchom na początku sierpnia.
- Kontynuacja obecności marki na letnich festiwalach muzycznych. W sierpniu odbywają się np. Pol’and’Rock na lotnisku w Czaplinku oraz OFF Festival.
- Wdrożenie zmian po audycie strony internetowej. Zleć lub wprowadź zmiany po audycie witryn. Przeczytaj, na co zwrócić uwagę podczas tworzenia nowoczesnej strony internetowej i jej optymalizacji, w tych artykułach: Forum „Marketera+”: Strona WWW – użyteczna czy kreatywna; Psychologia strony WWW. 15 kroków do zaprojektowania witryny, która budzi zaufanie; Optymalizacja strony pod wyszukiwanie głosowe. Jak przygotować e-commerce na nowe wyzwania SEO; 9 wskazówek, jak wykorzystać AI w pracach nad UX e-sklepu; Zwiększ konwersję bez dużych inwestycji, czyli o optymalizacji wydajności strony e-sklepu.
- Kampania „Powrót do szkoły”. Uruchom kampanie i promocje związane z rozpoczęciem roku szkolnego (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają).
- Optymalizacja reklam i kampanii. Przed sezonem jesiennym samodzielnie lub z agencją przeprowadź dogłębną analizę, przegląd i optymalizację bieżących kampanii reklamowych. Przeczytaj wskazówki w artykułach: 3 pułapki optymalizacji budżetu reklamowego. Jak osiągnąć najlepsze efekty kampanii w e-commerce; „Wyniki reguły reklam dla konta…”. Jak wykorzystywać reguły automatyczne w kampaniach Meta Ads e-sklepu; Reklamy karuzelowe na Facebooku i Instagramie. Jak zwiększyć zaangażowanie i konwersję dzięki opowieściom wizualnym.
- Jesienne planowanie. Rozpocznij planowanie jesiennych działań promocyjnych – we wrześniu będzie „kocioł” :). Pamiętaj o zakończeniu lata, a także wydarzeniach typu Halloween, Black Friday, Cyber Monday i innych okazjach.
- Plan działań na wrzesień. Uwzględnij udział w targach branżowych, jesienne wyprzedaże i zbliżające się okazje, np. rozpoczęcie roku szkolnego, Dzień Chłopaka, Dzień Dobrych Wiadomości czy Dzień Kawy.
Planer marketera – wrzesień 2025
⭐️Święta i okazje we wrześniu:
- 01.09.2025 – Rozpoczęcie Roku Szkolnego
- 04.09.2025 – Światowy Dzień Pozyskiwania Talentów
- 07.09.2025 – Światowy Dzień Brody
przeczytaj: Aleksandra Mikołajczyk-Tomczak: Ścieżkę klienta traktuję partnersko – idziemy nią razem, poznajemy się i odkrywamy informacje o sobie - 08.09.2025 – Międzynarodowy Dzień Alfabetyzacji, Dzień Dobrych Wiadomości
- 12.09.2025 – Dzień Programisty
- 14.09.2025 – Światowy Dzień Pierwszej Pomocy
przeczytaj: Howie Chan: Zdrowie marki jest jak zdrowie człowieka - 15.09.2025 – Międzynarodowy Dzień Demokracji, Międzynarodowy Dzień Kropki
- 16.09.2025 – Światowy Dzień Fryzjera
- 20.09.2025 – Światowy Dzień Kierownika
- 21.09.2025 – Międzynarodowy Dzień Pokoju
przeczytaj: Paweł Fornalski: Trzeba stale podnosić sobie poprzeczkę, szukać oszczędności i poprawiać wyniki - 22.09.2025 – Dzień Bez Samochodu, Równonoc Jesienna
- 23.09.2025 – Pierwszy Dzień Jesieni
- 29.09.2025 – Dzień Kawy
- 30.09.2025 – Dzień Chłopaka, Światowy Dzień Copywritera
✅Co warto zrobić we wrześniu? Oto kilka pomysłów:
- Udział w targach branżowych. We wrześniu startuje sezon targowy. Na pewno znasz eventy w swojej branży, na których warto się pokazać. Zaplanuj obecność na tych wydarzeniach. Przeczytaj wskazówki w artykułach: Jak wykorzystać dane do tworzenia spersonalizowanych interakcji na stoisku targowym; Gadżety reklamowe, które podbijają najsłynniejsze targi świata i… serca uczestników – trendy i przykłady.
- Kampania „Powrót na studia”. Uruchom kampanie i promocje związane z początkiem roku akademickiego (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają).
- Kampania na Dzień Chłopaka. Przygotuj kampanie i promocje na Dzień Chłopaka.
- Planowanie działań na koniec roku. Wrzesień to bardzo dobry czas, aby zacząć myśleć o świątecznych kampaniach reklamowych i akcjach promocyjnych. Przeczytaj o tym w artykułach: Jak zautomatyzować system zamówień, reklamacji i zwrotów w e-commerce; Jak dzięki technologii ogarnąć piki sprzedażowe; Jak zwiększyć sprzedaż online? Rola digital brandingu w e-commerce; Poradnik komunikacji SMS-owej dla chciwych marketerów.
- Jesienne wyprzedaże. Działania promocyjne uruchom pod koniec września.
- Plan działań na październik. Uwzględnij start kolekcji zimowych, początek roku akademickiego, a także zbliżające się okazje, takie jak Halloween, Światowy Dzień Zwierząt czy Dzień CAPS LOCKA. Pamiętaj też, że październik to czas wyboru i zakupu upominków biznesowych dla klientów.
Planer marketera – październik 2025
⭐️Święta i okazje w październiku:
- 01.10.2025 – Międzynarodowy Dzień Muzyki, Światowy Dzień Wegetarianizmu, Początek roku Akademickiego
- 04.10.2025 – Światowy Dzień Zwierząt, Światowy Dzień Uśmiechu
- 09.10.2025 – Dzień Poczty Polskiej
- 10.10.2025 – Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego
- 14.10.2025 – Dzień Edukacji Narodowej
- 15.10.2025 – Światowy Dzień Mycia Rąk
- 16.10.2025 – Dzień Szefa
- 18.10.2025 – Światowy Dzień Owoców i Warzyw
- 22.10.2025 – Dzień CAPS LOCKA
- 26.10.2025 – Zmiana czasu z letniego na zimowy, Światowy Dzień Donacji i Transplantacji
przeczytaj: Odpowiedzialność społeczna jako fundament relacji B2B - 31.10.2025 – Halloween
✅Co warto zrobić w październiku? Oto kilka pomysłów:
- Analiza i podsumowanie działań po trzecim kwartale. Przeanalizuj wyniki z okresu lipiec–wrzesień. To idealny moment na przegląd marketingowych celów ogólnych i szczegółowych po tym czasie. Pamiętaj, że do końca roku zostały tylko trzy miesiące.
- Kampania na Halloween. Zorganizuj promocje związane z Halloween.
- Przygotowanie do Black Friday i Cyber Monday. Zawczasu zaplanuj działania i promocje cenowe na czarny piątek i cyberponiedziałek. Wskazówki znajdziesz w artykule Jak przygotować kampanie shoppingowe Google Ads na Black Week i Q4 oraz Tips & tricks na Q4, czyli jak zmaksymalizować sprzedaż w szczycie sezonu w e-commerce. O tym, jak planować akcje promocyjne i wsparcia sprzedaży, przeczytasz w „Marketerze+” w nr. 46. Z kolei jak zarządzać cenami (nie tylko promocyjnymi), dowiesz się z nr. 60 „M+”.
- Przygotowanie ofert specjalnych dla stałych klientów. Opracuj specjalne oferty dla stałych i lojalnych klientów marki. Niech poczują się wyróżnieni. Przeczytaj artykuły: Jak marki dbają o swoich klientów, partnerów i pracowników; Jak budować lojalność klientów z pokolenia Z oraz Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do personalizacji ofert i poprawy doświadczeń uczestnika programu lojalnościowego.
- Zakupy upominków biznesowych dla kluczowych partnerów. Przemyśl zakup gadżetów reklamowych dla klientów. Zapoznaj się z naszym corocznym dodatkiem o upominkach „Upominki i gadżety biznesowe” i dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać je w marketingu. Dodatek znajdziesz na www.marketerplus.pl w bazie wiedzy pod hasłem „Gadżety reklamowe”.
- Zamów Planer marketera na 2026 r. Być może to idealny prezent dla Twojego klienta, pracownika lub członka zespołu? Kup na stronie → https://sklep.marketerplus.pl.
- Start kolekcji zimowych. Działania promocyjne uruchom w październiku.
- Plan działań na listopad. Uwzględnij zbliżający się sezon największych wyprzedaży w roku (Black Week, Black Friday i Cyber Monday), start kampanii świątecznych i nadchodzące wydarzenia, np. andrzejki. Pamiętaj też, że listopad to początek okresu planowania i budżetowania na 2026 r.
Planer marketera – listopad 2025
⭐️Święta i okazje w listopadzie:
- 01.11.2025 – Wszystkich Świętych, Światowy Dzień Wegan
- 02.11.2025 – Zaduszki
przeczytaj: Marketing B2H a generowanie leadów. Czy tradycyjna segmentacja klientów jest nadal potrzebna? - 05.11.2025 – Dzień Postaci z Bajek
- 07.11.2025 – Międzynarodowy Dzień Zarządzania Projektami
- 08.11.2025 – Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania
- 09.11.2025 – Europejski Dzień Wynalazcy, Światowy Dzień Jakości
przeczytaj: Aleksandra Mikołajczyk-Tomczak: Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do personalizacji ofert i poprawy doświadczeń uczestnika programu lojalnościowego - 11.11.2025 – Narodowe Święto Niepodległości
- 13.11.2025 – Dzień Biznesmena
- 16.11.2025 – Międzynarodowy Dzień Tolerancji
przeczytaj: Marcin Morawski: W marketingu nie ma rutyny - 19.11.2025 – Dzień Przedsiębiorczości Kobiet
- 21.11.2025 – Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień
- 25.11.2025 – Dzień Pluszowego Misia
- 28.11.2026 – Black Friday
- 29.11.2025 – Andrzejki
- 30.11.2025 – Dzień Bez Zakupów
przeczytaj: Większe efekty mniejszym kosztem. Jak optymalizować wykorzystanie budżetu reklamowego
✅Co warto zrobić w listopadzie? Oto kilka pomysłów:
- Black Week, Black Friday i Cyber Monday. Wdróż kampanie na czarny piątek i cyberponiedziałek.
- Świąteczne kampanie. Uruchom świąteczne kampanie reklamowe.
- Start planowania i budżetowania. To doskonały moment na ustalenie celów i budżetu na 2026 rok. Jak ustalić budżet na marketing, dowiesz się z tych artykułów: Efektywne planowanie budżetu marketingowego. Jak rozsądnie wydawać pieniądze przeznaczone (nie tylko) na digital marketing; Ile wydawać na marketing? Tworzenie budżetu marketingowego krok po kroku; Dlaczego pojęcie niskiego budżetu nie istnieje? 8 wskazówek, jak efektywnie zarządzać wydatkami na marketing i Fashionable vs moneyball. Na które kanały warto postawić w budżecie marketingowym. Sprawdź też dwa wydania „Marketera+”: nr 67 o planowaniu budżetu oraz nr 44 o planie marketingowym i strategii.
- Plan działań na grudzień. Uwzględnij wysyłkę upominków biznesowych do kluczowych klientów, kończenie planowania i budżetowania na 2026 r. oraz zbliżające się wydarzenia, w tym mikołajki, pierwszy dzień zimy i sylwestra.
Planer marketera – grudzień 2025
⭐️Święta i okazje w grudniu:
- 01.12.2025 – Światowy Dzień Walki z AIDS, Cyber Monday
- 03.12.2025 – Światowy Dzień Majsterkowicza
- 04.12.2025 – Barbórka (Dzień Górnika, Naftowca i Gazownika)
- 06.12.2025 – Mikołajki
- 10.12.2025 – Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka
- 17.12.2025 – Dzień Bez Przekleństw
- 21.12.2025 – Najkrótszy dzień roku
przeczytaj: Jak budować lojalność klientów z pokolenia Z - 22.12.2025 – Pierwszy Dzień Zimy
- 24.12.2025 – Wigilia
- 25.12.2025 – Boże Narodzenie (pierwszy dzień)
- 26.12.2025 – Boże Narodzenie (drugi dzień)
- 31.12.2025 – Sylwester
✅Co warto zrobić w grudniu? Oto kilka pomysłów:
- Kampania mikołajkowa. Uruchom promocje związane z dniem Świętego Mikołaja. Sprawdź, jak zdobyć miłość i długotrwałą lojalność klientów – przeczytaj artykuły: Klienci od święta – klientami na lata. Jak zdobyć miłość i długotrwałą lojalność konsumentów korzystających z okazjonalnych akcji sprzedażowych; Skuteczna akcja wsparcia sprzedaży – czyli jak zadowolić klienta i podnieść wyniki; Jak zbudować skuteczny program lojalnościowy B2B i Wyszukiwarka w okresie świątecznym – 6 praktycznych porad, jak nią zawładnąć.
- Wysyłka świątecznych upominków biznesowych do kluczowych klientów. Wyślij gadżety do swoich klientów i podziękuj im za miniony rok współpracy.
- Koniec planowanie i budżetowania. Zakończ ustalanie celów i budżetu na nadchodzący rok.
- Święta Bożego Narodzenia. Zaplanuj czas na zarządzanie świątecznymi kampaniami reklamowymi i ich optymalizację.
- Poświąteczne wyprzedaże. Działania promocyjne uruchom 27 grudnia.
- Kampania sylwestrowa. Uruchom promocje związane zabawą sylwestrową i Nowym Rokiem.
- Podsumowanie roku. To doskonały czas na analizę osiągnięć z mijającego roku, a także wyzwań, z którymi przyjdzie się zmierzyć w kolejnym.