PLAN MARKETINGOWY B2C:
PLAN MARKETINGOWY B2B:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- 10 kroków do stworzenia skutecznego planu marketingowego w firmie B2B
- Osiągnij cel z GPS-em, czyli jak planować działania marketingowo-sprzedażowe B2B
SPIS TREŚCI:
- Styczeń 2025
- Luty 2025
- Marzec 2025
- Kwiecień 2025
- Maj 2025
- Czerwiec 2025
- Lipiec 2025
- Sierpień 2025
- Wrzesień 2025
- Październik 2025
- Listopad 2025
- Grudzień 2025
Planer marketera – styczeń 2025
⭐️Święta i okazje w styczniu:
- 01.01.2025 – Nowy Rok
- 02.01.2025 – Światowy Dzień Introwertyka
- 04.01.2025 – Dzień Spaghetti
- 06.01.2025 – Trzech Króli, Start Karnawału
- 08.01.2025 – Dzień Sprzątania Biurka, Dzień Elvisa Presleya
- 13.01.2025 – Międzynarodowy Dzień Koszuli
- 14.01.2025 – Światowy Dzień Logiki
- 15.01.2025 – Dzień Wikipedii, Dzień Bajgla
- 16.01.2025 – Dzień Pikantnych Potraw
- 17.01.2025 – Puchar Świata w Skokach Narciarskich ’24/’25 (Zakopane), Museum Selfie Day
- 18.01.2025 – Puchar Świata w Skokach Narciarskich ’24/’25 (Zakopane)
- 19.01.2025 – Puchar Świata w Skokach Narciarskich ’24/’25 (Zakopane), Dzień Popcornu
przeczytaj: Przyciągnij uwagę na dłużej. Jak wykorzystać short social video i UGC w procesie budowania marki - 20.01.2025 – Blue Monday, Dzień Bigosu
- 21.01.2025 – Międzynarodowy Dzień Przytulania, Dzień Babci, Światowy Dzień Śniegu
- 22.01.2025 – Dzień Dziadka
- 23.01.2025 – Dzień Bez Opakowań Foliowych
- 24.01.2025 – Międzynarodowy Dzień Edukacji
- 25.01.2025 – Dzień Sekretarki i Asystentki
- 26.01.2025 – Finał WOŚP
przeczytaj: Maciek Sznitowski: Marka jest obietnicą wartości - 28.01.2025 – Dzień Ochrony Danych Osobowych, Międzynarodowy Dzień Lego
- 29.01.2025 – Chiński Nowy Rok
✅Co warto zrobić w styczniu? Oto kilka pomysłów:
- Noworoczna kampania e-mailowa. Wyślij życzenia noworoczne do wszystkich klientów z bazy z podziękowaniami za współpracę w poprzednim roku.
- Zimowe wyprzedaże. Zaplanuj je i uruchom od połowy stycznia.
- Akcja promocyjna na Dzień Babci i Dzień Dziadka. Zaplanuj i uruchom specjalne promocje z sympatycznymi upominkami dla najbliższych.
- Analiza wyników świątecznych działań marketingowych. Styczeń to idealny czas na analizę wyników świątecznych kampanii i wyciągnięcie wniosków na przyszłość. Podpowiedzi, jak analizować wyniki kampanii reklamowych, znajdziesz w artykułach: Marketing w erze AI. Jak wykorzystywać dane i optymalizować kampanie dzięki sztucznej inteligencji; Google Analytics 4 na miarę Twoich potrzeb. Jak tworzyć celne i pożyteczne raporty oraz skutecznie analizować dane; Jak efektywnie analizować dane z social mediów z wykorzystaniem ChatGPT, Sięgnij też po nr 49 „Marketera+”, czyli kompendium wiedzy o analityce w marketingu.
- Analiza roczna oraz audyt strategii i taktyk marketingowych. Jeśli jeszcze nie masz strategii, dowiedz się, ile kosztuje sukces. Pomoże Ci w tym wiedza z artykułu: Jaka jest cena sukcesu? O elementach i kosztach strategii marketingowej. Sięgnij też po nr 50 „Marketera+” i dodatek o audycie marketingu.
- Analiza trendów na 2025 r. Dowiedz się, jak tropić trendy i insighty konsumenckie online. Przeczytaj „Trendbook marketera. Skuteczne marketing i sprzedaż w 2025 roku”.
- Plan działań na luty. Uwzględnij zbliżające się walentynki, odświeżenie oferty i start kolekcji wiosennych.
- Plan kampanii i specjalnych promocji na walentynki. W ich przygotowaniu pomogą Ci te artykuły: Strategia – taktyka – plan. Jak z głową ułożyć działania marketingowe; Każde pokolenie ma własny… plan. O planowaniu kampanii dla zetek i silversów,
Planer marketera – luty 2025
⭐️Święta i okazje w lutym:
- 02.02.2025 – Dzień Pozytywnego Myślenia, Dzień Handlowca
przeczytaj: Skuteczna sprzedaż online. Jak przenieść tradycyjne metody sprzedaży do świata digital marketingu - 04.02.2025 – Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem
- 06.02.2025 – Dzień Bezpiecznego Internetu
- 09.02.2025 – Międzynarodowy Dzień Pizzy, Finał Super Bowl (USA)
przeczytaj: Forum „Marketera+”: Jak wybrać odpowiedni gadżet w 2024 roku - 13.02.2025 – Światowy Dzień Radia
- 14.02.2025 – Walentynki
- 15.02.2025 – Dzień Singla
- 16.02.2025 – Międzynarodowy Dzień Listonoszy i Doręczycieli Przesyłek
przeczytaj: Jak metody dostawy budują pozytywne doświadczenie klientów - 17.02.2025 – Światowy Dzień Kota
- 21.02.2025 – Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
- 24.02.2025 – Dzień Niespodziewanego Całusa
- 27.02.2025 – Tłusty Czwartek
✅Co warto zrobić w lutym? Oto kilka pomysłów:
- Kampania walentynkowa. Uruchom i przeprowadź specjalną promocję lub konkurs z okazji walentynek.
- Odświeżenie oferty i start kolekcji wiosennych. Działania promocyjne uruchom od połowy lutego lub od marca. Przeczytaj artykuły: Jak planować skuteczne działania promocyjne dla e-sklepu oraz Jak pisać ciekawe opisy produktów w e-sklepie? Lista inspiracji i dowiedz się, jak robić to skutecznie.
- Nowe materiały promocyjne. Zleć przygotowanie materiałów promocyjnych na nadchodzący sezon wiosenny. Zadbaj o spójność komunikacji. Przeczytaj artykuły: Efektywny budżet trade marketingowy w praktyce. Jak planować i optymalizować koszty druku materiałów POSM i upominków; Sztuka komunikacji. Jak spójność przekazu łączy ludzi z marką.
- Aktualizacja bazy danych klientów. Przejrzyj i zaktualizuj bazę danych klientów w celu optymalizacji działań marketingowo-sprzedażowych. Przeczytaj artykuły: Bądź jak Sprite i Coca-Cola. Jak korzystać z segmentacji przy budowaniu strategii marki; Jak w erze post-cookies zwiększyć sprzedaż w sklepie dzięki remarketingowi i retargetingowi; Marketing B2H a generowanie leadów. Czy tradycyjna segmentacja klientów jest nadal potrzebna?
- Szkolenie z trendów marketingowych. Na początku miesiąca zorganizuj dla zespołu szkolenia z najnowszych trendów w marketingu.
- Plan działań na marzec. Uwzględnij zbliżające się wydarzenia, w tym: Dzień Kobiet, promocje na pierwszy dzień wiosny, wiosenne wyprzedaże i zbliżające się święta wielkanocne.
- Przygotowanie kampanii na Dzień Kobiet i opracowanie wiosennych promocji. Praktyczne poradniki o skutecznych akcjach promocyjnych i prosprzedażowych w B2B i B2C przeczytasz w „Marketerze+”, nr 46.
Planer marketera – marzec 2025
⭐️Święta i okazje w marcu:
- 01.03.2025 – Dzień Doceniania Pracownika, Ostatnia Sobota Karnawału
- 02.03.2025 – Zakończenie ferii zimowych 2024/2025, 97 Gala rozdania Oscarów
przeczytaj: Pora na lo-fi content, czyli jak autentyczność wygrywa z wysokim budżetem - 03.03.2025 – Międzynarodowy Dzień Pisarzy, Światowy Dzień Przyrody
- 05.03.2025 – Dzień Teściowej, Dzień Dentysty, Popielec
- 08.03.2025 – Dzień Kobiet
- 10.03.2025 – Dzień Mężczyzn
- 11.03.2025 – Światowy Dzień Drzemki w Pracy
- 15.03.2025 – Światowy Dzień Konsumenta
- 18.03.2025 – Europejski Dzień Mózgu, Światowy Dzień Recyklingu
- 20.03.2025 – Dzień Bez Mięsa, Równonoc wiosenna
- 21.03.2025 – Pierwszy Dzień Wiosny, Dzień Wagarowicza
- 22.03.2025 – Światowy Dzień Wody, Godzina dla Ziemi
- 31.03.2025 – Zmiana czasu z zimowego na letni
✅Co warto zrobić w marcu? Oto kilka pomysłów:
- Kampania na Dzień Kobiet. Uruchom i przeprowadź specjalną kampanię, promocję lub event dla kobiet. Sprawdź, jak mierzyć wyniki wydarzenia – przeczytaj artykuł Eventowe puzzle, czyli jak zaplanować wydarzenie krok po kroku.
- Wiosenne promocje. Zaplanuj i uruchom wiosenne kampanie i promocje w mediach digitalowych i tradycyjnych.
- Przegląd lub wdrożenie programu lojalnościowego. Zrób przegląd lub przemyśl wdrożenie programu lojalnościowego w firmie. Poznaj praktyczne wskazówki, aktualne trendy związane z lojalnością i utrzymaniem klientów, a także najnowszą edycję corocznego raportu o programach lojalnościowych. Zajrzyj do tematu „Lojalność i utrzymanie klienta” w bazie wiedzy na stronie www.marketerplus.pl.
- Wiosenne wyprzedaże. Zaplanuj je i uruchom od końca marca lub połowy kwietnia.
- Start kolekcji letnich. Zaplanuj je i uruchom działania w drugiej połowie kwietnia.
- Kampania wielkanocna. Przygotuj i rozpocznij kampanię na Wielkanoc.
- Analiza konkurencji. Przeprowadź dogłębną analizę działań konkurentów i przygotuj raport z rekomendacjami działań na kolejne miesiące. Jak przeprowadzić analizę konkurencji, dowiesz się z artykułów: Odczaruj analizę konkurencji. Jak wykorzystać w swojej strategii wiedzę o cenach i ofercie innych uczestników rynku oraz Jak analizować konkurencję w SEO i na co zwracać szczególną uwagę.
- Plan działań na kwiecień. Uwzględnij zakończenie wiosennych wyprzedaży, start kolekcji letnich czy okazje takie jak Międzynarodowy Dzień Ziemi.
Planer marketera – kwiecień 2025
⭐️Święta i okazje w kwietniu:
- 01.04.2025 – Prima Aprilis
- 02.04.2025 – Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
- 04.04.2025 – Światowy Dzień Bezdomnych Zwierząt
- 07.04.2025 – Światowy Dzień Zdrowia
- 12.04.2025 – Dzień Czekolady
- 13.04.2025 – Niedziela Palmowa
przeczytaj: Traf wprost do swojego klienta. Jak wiedza o SEM pozwala tworzyć lepsze kampanie w social mediach - 15.04.2025 – Światowy Dzień Trzeźwości
- 17.04.2025 – Światowy Dzień Kostki Rubika, Wielki Czwartek
- 18.04.2025 – Wielki Piątek
- 19.04.2025 – Wielka Sobota
- 20.04.2025 – Wielkanoc
przeczytaj: Marketing nakierowany na społeczność. Jak skutecznie współpracować z nano- i mikroinfluencerami - 21.04.2025 – Lany Poniedziałek, Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji
- 22.04.2025 – Międzynarodowy Dzień Ziemi
- 23.04.2025 – Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
- 25.04.2025 – Dzień Pingwina
- 27.04.2025 – Dzień Zięcia, Dzień Grafika
przeczytaj: David Airey: Sercem projektu zawsze jest relacja między klientem a projektantem - 29.04.2025 – Międzynarodowy Dzień Tańca
✅Co warto zrobić w kwietniu? Oto kilka pomysłów:
- Analiza działań przeprowadzonych w pierwszym kwartale. W tym miesiącu dokonaj przeglądu i oceny wyników działań marketingowych podjętych w okresie styczeń–marzec. To także idealny moment na przegląd celów ogólnych i szczegółowych. Dowiedz się, jakie strategie i pomysły wdrożyć w planie marketingowym, aby poprawić efekty działań i przyspieszyć wzrost biznesu – przeczytaj artykuł Sztuka łączenia kreatywności z analizą danych. Jak skutecznie wykorzystać mały budżet w kampanii digitalowej. Sprawdź też, jak skutecznie skalować kampanię w Google Ads i nie przepalać budżetu. Najważniejsze wskazówki znajdziesz w tekście 9 wskazówek, jak rozsądnie alokować środki i zwiększać efektywność kampanii w Google Ads.
- Start letnich kolekcji. Działania promocyjne uruchom w drugiej połowie kwietnia.
- Aktywacje i kampanie na majówkę. Pamiętaj, że w maju przypada długi weekend (niektórzy rozpoczną go już pod koniec bieżącego miesiąca). Początek kwietnia to ostatni dzwonek, żeby zaplanować, a następnie uruchomić kontekstowe akcje promocyjne związane z majówką i Dniem Grilla ;).
- Przygotowania do sezonu wakacyjnego. Rozpocznij planowanie kampanii, promocji i eventów na wakacje.
- Minikampania na Dzień Ziemi. Przygotuj np. zniżki na produkty ekologiczne lub akcję sadzenia drzew. Przeczytaj artykuły: Odpowiedzialność społeczna jako fundament relacji B2B i Nowe życie produktów, czyli re-commerce i reverse logistics.
- Aktualizacja strategii content-marketingowej i SEO. Przejrzyj i zaktualizuj strategię tworzenia treści. Przydatne informacje z tego zakresu znajdziesz m.in. w artykułach: E-E-A-T, czyli jak tworzyć treści B2B, aby jednocześnie dbać o wiarygodność i pozycję w wyszukiwarce; SEO w dobie AI. Jak optymalizować i pozycjonować treści dzięki sztucznej inteligencji; Intuicja kontra dane, czyli jak efektywnie zoptymalizować stronę internetową bez szkodliwych „misiów”; Mózgolubne posty w social mediach. Jak przyciągnąć uwagę cyfrowego zombie. Sprawdź też nr 62 „Marketera+” o content marketingu i copywritingu w erze AI.
- Plan działań na maj. Uwzględnij zbliżające się wydarzenia, w tym majówkę i Dzień Matki.
Planer marketera – maj 2025
⭐️Święta i okazje w maju:
- 01.05.2025 – Święto Pracy
- 02.05.2025 – Dzień Flagi RP, Dzień Grilla
- 03.05.2025 – Święto Konstytucji 3 Maja
- 04.05.2025 – Dzień Dronów, Międzynarodowy Dzień Strażaka
przeczytaj: Sunny Bonnell: Wizja jest najlepszą formą przywództwa - 06.05.2025 – Europejski Dzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
- 08.05.2025 – Dzień Bibliotekarza i Bibliotek
- 09.05.2025 – Dzień Unii Europejskiej
- 12.05.2025 – Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek
- 15.05.2025 – Międzynarodowy Dzień Rodzin
- 17.05.2025 – Międzynarodowy Dzień Telekomunikacji
- 18.05.2025 – Dzień Whisky
przeczytaj: Social media krzyczą: „Otwórz się na nowe!”. 5 spostrzeżeń na 2024 rok - 19.05.2025 – Dzień Dobrych Uczynków
- 20.05.2025 – Światowy Dzień Pszczół
- 21.05.2025 – Międzynarodowy Dzień Herbaty
- 26.05.2025 – Dzień Matki
- 31.05.2025 – Europejski Dzień Sąsiada, Światowy Dzień bez Tytoniu, Dzień Projektanta Stron Internetowych
✅Co warto zrobić w maju? Oto kilka pomysłów:
- Promocje i aktywacje na Dzień Matki. Uruchom specjalne promocje i zorganizuj aktywację konsumencką w mediach społecznościowych związaną z Dniem Matki (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają). Przeczytaj artykuł o story-driven contencie, czyli strategiach i taktykach socialmediowych, które zapadają w pamięć.
- Kampania na Dzień Dziecka. Zaplanuj i uruchom kampanię promocyjną skierowaną do dzieci i ich rodziców (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają).
- Aktualizacja strategii socialmediowych. Maj to także dobry moment na audyt kanałów społecznościowych marki i odświeżenie strategii socialmediowej. Przemyśl, co można zrobić lepiej – pomogą Ci w tym artykuły: Narzędzia AI w pracy social media marketera. Co zrobić, aby sztuczna inteligencja stała się Twoim osobistym asystentem; Biznes B2B w mediach społecznościowych – jak robić to dobrze. Sprawdź też nr 63 „Marketera+” o algorytmach mediów społecznościowych.
- Plan działań na czerwiec. Uwzględnij zbliżające się wydarzenia, w tym zakończenie roku szkolnego, pierwszy dzień lata i Dzień Ojca.
Planer marketera – czerwiec 2025
⭐️Święta i okazje w czerwcu:
- 01.06.2025 – Dzień Dziecka, Dzień Bez Alkoholu
przeczytaj: Jak budować PR e-sklepu, gdy Twoi klienci dopiero nauczyli się mówić? O komunikacji do pokolenia alfa - 02.06.2025 – Dzień Bez Krawata
- 04.06.2025 – Dzień Wolności i Praw Obywatelskich, Dzień Drukarza
- 05.06.2025 – Dzień Ochrony Środowiska
- 08.06.2025 – Zielone Świątki, Dzień Informatyka
przeczytaj: AI uczy zadawania pytań, czyli jak sztuczna inteligencja wpłynie na przyszłość marketingu - 09.06.2025 – Dzień Księgowego
- 13.06.2025 – Piątek Trzynastego
- 14.06.2025 – Światowy Dzień Krwiodawcy
- 15.06.2025 – Międzynarodowy Dzień Surfingu
przeczytaj: Forum „Marketera+”: Eventy w 2024 roku – zmiany, trendy, wyzwania - 18.06.2025 – Międzynarodowy Dzień Sushi
- 19.06.2025 – Boże Ciało
- 21.06.2025 – Najdłuższy Dzień Roku
- 22.06.2025 – Pierwszy Dzień Lata
przeczytaj: Marcin Kalkhoff: Branding w e-commerce w 2024 roku - 23.06.2025 – Dzień Ojca
- 25.06.2025 – Dzień Marynarza
- 27.06.2025 – Zakończenie Roku Szkolnego, Międzynarodowy Dzień Mikro-, Małych i Średnich Przedsiębiorstw
- 29.06.2025 – Dzień Szwagra
przeczytaj: Ash Rathod: Wszyscy możemy stać się lepszymi opowiadaczami
✅Co warto zrobić w czerwcu? Oto kilka pomysłów:
- Event i aktywacje konsumenckie na Dzień Dziecka. Zorganizuj event lub kampanię połączoną z aktywacją konsumencką z okazji Dnia Dziecka (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają). Przeczytaj, jak wykorzystać w projektowaniu wydarzeń wiedzę o mózgu. Pobierz też za darmo naszą cykliczną publikację „Przewodnik po nowoczesnych eventach”. Sprawdź temat „Event marketing” w bazie wiedzy na stronie www.marketerplus.pl.
- Start kampanii wakacyjnych. Uruchom letnie kampanie i promocje związane z początkiem lata i zakończeniem roku szkolnego. Przeczytaj artykuł: Lekcje dla marketera #2: jak aktywizować klientów w wakacje.
- Kampania na Dzień Ojca. Zorganizuj specjalne promocje czy wydarzenia związane z Dniem Ojca (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają).
- Event dla klientów B2B. Zaplanuj i zorganizuj specjalne wydarzenia dla kluczowych klientów w celu wzmocnienia relacji. Przeczytaj artykuł: Scenariusz eventu B2B, czyli jak krok po kroku zaplanować wydarzenie biznesowe i dowiedz się jakie są dobre praktyki w planowaniu i organizacji wydarzeń B2B.
- Plan działań na lipiec. Uwzględnij udział marki w wakacyjnych festiwalach muzycznych. Zainspiruj się kampanią zaprezentowaną w artykule: Energia festiwali. Jak Tiger Energy Drink zmienia strategię komunikacji. Pamiętaj także o innych okazjach, m.in. o Światowym Dniu Pocałunku, Dniu Bez Telefonu Komórkowego czy Światowym Dniu Emoji – to ciekawe okoliczności np. do przeprowadzenia konkursów konsumenckich.
Planer marketera – lipiec 2025
⭐️Święta i okazje w lipcu:
- 01.07.2025 – Międzynarodowy Dzień Reggae
- 02.07.2025 – Światowy Dzień UFO
- 03.07.2025 – Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych
- 05.07.2025 – Start Tour de France
- 06.07.2025 – Światowy Dzień Pocałunku
przeczytaj: Maciek Sznitowski: Branding w e-commerce w 2024 roku - 09.07.2025 – Dzień Chodzenia do Pracy Inną Drogą
- 13.07.2025 – Dzień Frytek
przeczytaj: Anna Stachurska: Optymalizacja konwersji i CX w 2024 roku - 15.07.2025 – Dzień Bez Telefonu Komórkowego
- 17.07.2025 – Światowy Dzień Emoji
- 18.07.2025 – Światowy Dzień Słuchania
- 20.07.2025 – Międzynarodowy Dzień Szachów
przeczytaj: Tomasz Graszewicz: To dopiero początek rewolucji AI w marketingu - 25.07.2025 – Dzień Bezpiecznego Kierowcy
- 27.07.2025 – Koniec Tour de France
przeczytaj: UX to za mało. Jak zadbać o customer experience w e-commerce - 30.07.2025 – Międzynarodowy Dzień Przyjaźni
✅Co warto zrobić w lipcu? Oto kilka pomysłów:
- Analiza i podsumowanie działań przeprowadzonych w drugim kwartale. Przeanalizuj wyniki po drugim kwartale. To także idealny moment na przegląd marketingowych celów ogólnych i szczegółowych po pierwszym półroczu.
- Plan kampanii „Powrót do szkoły”. Lipiec to dobry czas, aby zaplanować kampanie związane z powrotem do szkoły (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają). Przeczytaj poradnik, jak wykorzystać potencjał materiałów back to school do prezentacji własnej marki.
- Obecność marki na letnich festiwalach muzycznych. W lipcu odbywają się np. Open’er Festival w Gdyni, Męskie Granie czy Festiwal Nowa Muzyka w Katowicach.
- Audyt i optymalizacja strony internetowej. Przeprowadź lub zleć audyt swojego sklepu internetowego albo witryny firmowej. Oto kilka artykułów, które przybliżą Ci te zagadnienia: Audyt UX krok po kroku. Jak samemu znaleźć słabe punkty e-commerce i je usprawnić; Audyt UX i marketingu w sklepie internetowym – daj się skusić, UX to za mało. Jak zadbać o customer experience w e-commerce; 7 błędów w UX writingu. Jak ich uniknąć i pisać użyteczne teksty do interfejsu e-sklepu. Sięgnij też po nr 53 „Marketera+” o UX.
- Letnie wyprzedaże. Rozpocznij je w drugiej połowie lipca.
- Plan działań na sierpień. Uwzględnij wprowadzenie zmian na stronie czy w sklepie po audycie, obecność marki na sierpniowych festiwalach muzycznych i zbliżające się okazje, np. Światowy Dzień Optymisty czy Europejski Dzień Języków.
Planer marketera – sierpień 2025
⭐️Święta i okazje w sierpniu:
- 01.08.2025 – Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego
- 02.08.2025 – Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara
- 12.08.2025 – Międzynarodowy Dzień Młodzieży, Światowy Dzień Pracoholizmu
- 13.08.2025 – Międzynarodowy Dzień Osób Leworęcznych
- 14.08.2025 – Dzień Energetyka
- 15.08.2025 – Wniebowzięcie NMP, Święto Wojska Polskiego
- 19.08.2025 – Światowy Dzień Fotografii
- 21.08.2025 – Światowy Dzień Optymisty
- 22.08.2025 – Dzień Pracownika Ochrony
- 24.08.2025 – Dzień Windowsa
przeczytaj: Kupisz, bo mnie lubisz. O sprzedającej marce osobistej w e-commerce - 26.08.2025 – Międzynarodowy Dzień Psa, Europejski Dzień Języków
- 28.08.2025 – Dzień Lotnictwa
- 30.08.2025 – Dzień Taksówkarza
- 31.08.2025 – Dzień Solidarności i Wolności
przeczytaj: Alex Smith: Strategia polega na dostarczeniu wartości, za którą klienci są skłonni zapłacić
✅Co warto zrobić w sierpniu? Oto kilka pomysłów:
- Start kolekcji jesiennych. Działania promocyjne uruchom na początku sierpnia.
- Kontynuacja obecności marki na letnich festiwalach muzycznych. W sierpniu odbywają się np. Pol’and’Rock na lotnisku w Czaplinku oraz OFF Festival.
- Wdrożenie zmian po audycie strony internetowej. Zleć lub wprowadź zmiany po audycie witryn. Przeczytaj, na co zwrócić uwagę podczas tworzenia nowoczesnej strony internetowej i jej optymalizacji, w tych artykułach: Forum „Marketera+”: Strona WWW – użyteczna czy kreatywna; Psychologia strony WWW. 15 kroków do zaprojektowania witryny, która budzi zaufanie; Optymalizacja strony pod wyszukiwanie głosowe. Jak przygotować e-commerce na nowe wyzwania SEO; 9 wskazówek, jak wykorzystać AI w pracach nad UX e-sklepu; Zwiększ konwersję bez dużych inwestycji, czyli o optymalizacji wydajności strony e-sklepu.
- Kampania „Powrót do szkoły”. Uruchom kampanie i promocje związane z rozpoczęciem roku szkolnego (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają).
- Optymalizacja reklam i kampanii. Przed sezonem jesiennym samodzielnie lub z agencją przeprowadź dogłębną analizę, przegląd i optymalizację bieżących kampanii reklamowych. Przeczytaj wskazówki w artykułach: 3 pułapki optymalizacji budżetu reklamowego. Jak osiągnąć najlepsze efekty kampanii w e-commerce; „Wyniki reguły reklam dla konta…”. Jak wykorzystywać reguły automatyczne w kampaniach Meta Ads e-sklepu; Reklamy karuzelowe na Facebooku i Instagramie. Jak zwiększyć zaangażowanie i konwersję dzięki opowieściom wizualnym.
- Jesienne planowanie. Rozpocznij planowanie jesiennych działań promocyjnych – we wrześniu będzie „kocioł” :). Pamiętaj o zakończeniu lata, a także wydarzeniach typu Halloween, Black Friday, Cyber Monday i innych okazjach.
- Plan działań na wrzesień. Uwzględnij udział w targach branżowych, jesienne wyprzedaże i zbliżające się okazje, np. rozpoczęcie roku szkolnego, Dzień Chłopaka, Dzień Dobrych Wiadomości czy Dzień Kawy.
Planer marketera – wrzesień 2025
⭐️Święta i okazje we wrześniu:
- 01.09.2025 – Rozpoczęcie Roku Szkolnego
- 04.09.2025 – Światowy Dzień Pozyskiwania Talentów
- 07.09.2025 – Światowy Dzień Brody
przeczytaj: Aleksandra Mikołajczyk-Tomczak: Ścieżkę klienta traktuję partnersko – idziemy nią razem, poznajemy się i odkrywamy informacje o sobie - 08.09.2025 – Międzynarodowy Dzień Alfabetyzacji, Dzień Dobrych Wiadomości
- 12.09.2025 – Dzień Programisty
- 14.09.2025 – Światowy Dzień Pierwszej Pomocy
przeczytaj: Howie Chan: Zdrowie marki jest jak zdrowie człowieka - 15.09.2025 – Międzynarodowy Dzień Demokracji, Międzynarodowy Dzień Kropki
- 16.09.2025 – Światowy Dzień Fryzjera
- 20.09.2025 – Światowy Dzień Kierownika
- 21.09.2025 – Międzynarodowy Dzień Pokoju
przeczytaj: Paweł Fornalski: Trzeba stale podnosić sobie poprzeczkę, szukać oszczędności i poprawiać wyniki - 22.09.2025 – Dzień Bez Samochodu, Równonoc Jesienna
- 23.09.2025 – Pierwszy Dzień Jesieni
- 29.09.2025 – Dzień Kawy
- 30.09.2025 – Dzień Chłopaka, Światowy Dzień Copywritera
✅Co warto zrobić we wrześniu? Oto kilka pomysłów:
- Udział w targach branżowych. We wrześniu startuje sezon targowy. Na pewno znasz eventy w swojej branży, na których warto się pokazać. Zaplanuj obecność na tych wydarzeniach. Przeczytaj wskazówki w artykułach: Jak wykorzystać dane do tworzenia spersonalizowanych interakcji na stoisku targowym; Gadżety reklamowe, które podbijają najsłynniejsze targi świata i… serca uczestników – trendy i przykłady.
- Kampania „Powrót na studia”. Uruchom kampanie i promocje związane z początkiem roku akademickiego (o ile Twój produkt lub usługa na to pozwalają).
- Kampania na Dzień Chłopaka. Przygotuj kampanie i promocje na Dzień Chłopaka.
- Planowanie działań na koniec roku. Wrzesień to bardzo dobry czas, aby zacząć myśleć o świątecznych kampaniach reklamowych i akcjach promocyjnych. Przeczytaj o tym w artykułach: Jak zautomatyzować system zamówień, reklamacji i zwrotów w e-commerce; Jak dzięki technologii ogarnąć piki sprzedażowe; Jak zwiększyć sprzedaż online? Rola digital brandingu w e-commerce; Poradnik komunikacji SMS-owej dla chciwych marketerów.
- Jesienne wyprzedaże. Działania promocyjne uruchom pod koniec września.
- Plan działań na październik. Uwzględnij start kolekcji zimowych, początek roku akademickiego, a także zbliżające się okazje, takie jak Halloween, Światowy Dzień Zwierząt czy Dzień CAPS LOCKA. Pamiętaj też, że październik to czas wyboru i zakupu upominków biznesowych dla klientów.
Planer marketera – październik 2025
⭐️Święta i okazje w październiku:
- 01.10.2025 – Międzynarodowy Dzień Muzyki, Światowy Dzień Wegetarianizmu, Początek roku Akademickiego
- 04.10.2025 – Światowy Dzień Zwierząt, Światowy Dzień Uśmiechu
- 09.10.2025 – Dzień Poczty Polskiej
- 10.10.2025 – Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego
- 14.10.2025 – Dzień Edukacji Narodowej
- 15.10.2025 – Światowy Dzień Mycia Rąk
- 16.10.2025 – Dzień Szefa
- 18.10.2025 – Światowy Dzień Owoców i Warzyw
- 22.10.2025 – Dzień CAPS LOCKA
- 26.10.2025 – Zmiana czasu z letniego na zimowy, Światowy Dzień Donacji i Transplantacji
przeczytaj: Odpowiedzialność społeczna jako fundament relacji B2B - 31.10.2025 – Halloween
✅Co warto zrobić w październiku? Oto kilka pomysłów:
- Analiza i podsumowanie działań po trzecim kwartale. Przeanalizuj wyniki z okresu lipiec–wrzesień. To idealny moment na przegląd marketingowych celów ogólnych i szczegółowych po tym czasie. Pamiętaj, że do końca roku zostały tylko trzy miesiące.
- Kampania na Halloween. Zorganizuj promocje związane z Halloween.
- Przygotowanie do Black Friday i Cyber Monday. Zawczasu zaplanuj działania i promocje cenowe na czarny piątek i cyberponiedziałek. Wskazówki znajdziesz w artykule Jak przygotować kampanie shoppingowe Google Ads na Black Week i Q4 oraz Tips & tricks na Q4, czyli jak zmaksymalizować sprzedaż w szczycie sezonu w e-commerce. O tym, jak planować akcje promocyjne i wsparcia sprzedaży, przeczytasz w „Marketerze+” w nr. 46. Z kolei jak zarządzać cenami (nie tylko promocyjnymi), dowiesz się z nr. 60 „M+”.
- Przygotowanie ofert specjalnych dla stałych klientów. Opracuj specjalne oferty dla stałych i lojalnych klientów marki. Niech poczują się wyróżnieni. Przeczytaj artykuły: Jak marki dbają o swoich klientów, partnerów i pracowników; Jak budować lojalność klientów z pokolenia Z oraz Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do personalizacji ofert i poprawy doświadczeń uczestnika programu lojalnościowego.
- Zakupy upominków biznesowych dla kluczowych partnerów. Przemyśl zakup gadżetów reklamowych dla klientów. Zapoznaj się z naszym corocznym dodatkiem o upominkach „Upominki i gadżety biznesowe” i dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać je w marketingu. Dodatek znajdziesz na www.marketerplus.pl w bazie wiedzy pod hasłem „Gadżety reklamowe”.
- Zamów Planer marketera na 2026 r. Być może to idealny prezent dla Twojego klienta, pracownika lub członka zespołu? Kup na stronie → https://sklep.marketerplus.pl.
- Start kolekcji zimowych. Działania promocyjne uruchom w październiku.
- Plan działań na listopad. Uwzględnij zbliżający się sezon największych wyprzedaży w roku (Black Week, Black Friday i Cyber Monday), start kampanii świątecznych i nadchodzące wydarzenia, np. andrzejki. Pamiętaj też, że listopad to początek okresu planowania i budżetowania na 2026 r.
Planer marketera – listopad 2025
⭐️Święta i okazje w listopadzie:
- 01.11.2025 – Wszystkich Świętych, Światowy Dzień Wegan
- 02.11.2025 – Zaduszki
przeczytaj: Marketing B2H a generowanie leadów. Czy tradycyjna segmentacja klientów jest nadal potrzebna? - 05.11.2025 – Dzień Postaci z Bajek
- 07.11.2025 – Międzynarodowy Dzień Zarządzania Projektami
- 08.11.2025 – Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania
- 09.11.2025 – Europejski Dzień Wynalazcy, Światowy Dzień Jakości
przeczytaj: Aleksandra Mikołajczyk-Tomczak: Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do personalizacji ofert i poprawy doświadczeń uczestnika programu lojalnościowego - 11.11.2025 – Narodowe Święto Niepodległości
- 13.11.2025 – Dzień Biznesmena
- 16.11.2025 – Międzynarodowy Dzień Tolerancji
przeczytaj: Marcin Morawski: W marketingu nie ma rutyny - 19.11.2025 – Dzień Przedsiębiorczości Kobiet
- 21.11.2025 – Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień
- 25.11.2025 – Dzień Pluszowego Misia
- 28.11.2026 – Black Friday
- 29.11.2025 – Andrzejki
- 30.11.2025 – Dzień Bez Zakupów
przeczytaj: Większe efekty mniejszym kosztem. Jak optymalizować wykorzystanie budżetu reklamowego
✅Co warto zrobić w listopadzie? Oto kilka pomysłów:
- Black Week, Black Friday i Cyber Monday. Wdróż kampanie na czarny piątek i cyberponiedziałek.
- Świąteczne kampanie. Uruchom świąteczne kampanie reklamowe.
- Start planowania i budżetowania. To doskonały moment na ustalenie celów i budżetu na 2026 rok. Jak ustalić budżet na marketing, dowiesz się z tych artykułów: Efektywne planowanie budżetu marketingowego. Jak rozsądnie wydawać pieniądze przeznaczone (nie tylko) na digital marketing; Ile wydawać na marketing? Tworzenie budżetu marketingowego krok po kroku; Dlaczego pojęcie niskiego budżetu nie istnieje? 8 wskazówek, jak efektywnie zarządzać wydatkami na marketing i Fashionable vs moneyball. Na które kanały warto postawić w budżecie marketingowym. Sprawdź też dwa wydania „Marketera+”: nr 67 o planowaniu budżetu oraz nr 44 o planie marketingowym i strategii.
- Plan działań na grudzień. Uwzględnij wysyłkę upominków biznesowych do kluczowych klientów, kończenie planowania i budżetowania na 2026 r. oraz zbliżające się wydarzenia, w tym mikołajki, pierwszy dzień zimy i sylwestra.
Planer marketera – grudzień 2025
⭐️Święta i okazje w grudniu:
- 01.12.2025 – Światowy Dzień Walki z AIDS, Cyber Monday
- 03.12.2025 – Światowy Dzień Majsterkowicza
- 04.12.2025 – Barbórka (Dzień Górnika, Naftowca i Gazownika)
- 06.12.2025 – Mikołajki
- 10.12.2025 – Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka
- 17.12.2025 – Dzień Bez Przekleństw
- 21.12.2025 – Najkrótszy dzień roku
przeczytaj: Jak budować lojalność klientów z pokolenia Z - 22.12.2025 – Pierwszy Dzień Zimy
- 24.12.2025 – Wigilia
- 25.12.2025 – Boże Narodzenie (pierwszy dzień)
- 26.12.2025 – Boże Narodzenie (drugi dzień)
- 31.12.2025 – Sylwester
✅Co warto zrobić w grudniu? Oto kilka pomysłów:
- Kampania mikołajkowa. Uruchom promocje związane z dniem Świętego Mikołaja. Sprawdź, jak zdobyć miłość i długotrwałą lojalność klientów – przeczytaj artykuły: Klienci od święta – klientami na lata. Jak zdobyć miłość i długotrwałą lojalność konsumentów korzystających z okazjonalnych akcji sprzedażowych; Skuteczna akcja wsparcia sprzedaży – czyli jak zadowolić klienta i podnieść wyniki; Jak zbudować skuteczny program lojalnościowy B2B i Wyszukiwarka w okresie świątecznym – 6 praktycznych porad, jak nią zawładnąć.
- Wysyłka świątecznych upominków biznesowych do kluczowych klientów. Wyślij gadżety do swoich klientów i podziękuj im za miniony rok współpracy.
- Koniec planowanie i budżetowania. Zakończ ustalanie celów i budżetu na nadchodzący rok.
- Święta Bożego Narodzenia. Zaplanuj czas na zarządzanie świątecznymi kampaniami reklamowymi i ich optymalizację.
- Poświąteczne wyprzedaże. Działania promocyjne uruchom 27 grudnia.
- Kampania sylwestrowa. Uruchom promocje związane zabawą sylwestrową i Nowym Rokiem.
- Podsumowanie roku. To doskonały czas na analizę osiągnięć z mijającego roku, a także wyzwań, z którymi przyjdzie się zmierzyć w kolejnym.